Tandsmycke
Fick ett tandsmycke ditsatt idag.. Kan man räkna det som en bodymod?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
.. de måste de juh göra (tycker man) tillhör juh kroppen .. 
Hm, klurig fråga. Jag skulle nog klassa det som ett smycke eftersom du inte "modererar" kroppen eller vad man ska säga som du gör när du sticker en nål igenom den ;) Men jag vet inte ärligt talat, kanske, kanske inte.
Paulina

Det är nog en tolkningsfråga.. Fast jag säger nog bodymod ialla fall :)

vad blev det för smycke då? finns ju lite att välja på :P

Det blev en liten droppe i vitt guld med en "vit" sten i :)

lägger int eupp någon bild då jag har för gula tänder.. :P

Det ästa med mitt tandsmycke är att jag fick dne gratis, för en kvinna i samma köpcenter som min man jobbar i, behövde öva, så då sa han att hon kunde öva på mig. oc då fick jag gratis. gratis är bäst :)

min åsikt är att om man kan räkna det som bodymod så kan man räkna in lösnaglar i samma kategori….
så jag klassar det som ett vanligt smycke :)

#8 okej. men naglar har man ju naturligt.. så det är kanske lite skillnad på något man sätter dit på tänderna? jag skulle nog jämföra lösnaglar med om man satte dit fangs på tänderna, då förlänger man ju dem lite.
men det är ju en tolkningsfråga som sagt :)
Jao, smycken på naglarna och tänderna klassar jag inte som bodymods. De heter ju bodymodyfication. Och så mycket modyfication är de ju inte med att sätta dit ett litet smycke på tanden.
Men som sagt, de är nog tolkningsfråga.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#9 Tycker nog att all långvarig förändring av ens person, kan få benämnas Bodyart! :) Det är ju ändå något som sitter där i en viss tid och kanske det är försökstid? ;)

Om vi säger så här då:
Det är BodyArt för du smyckar din "kropp" och den sitter ju trots allt fast och det kan den göra resten av livet om den är dit satt rätt (om du vill)
Men det är inte en BodyMod eftersom att du inte har förändrat din kropp genom utsmyckningen.
Alla nöjda? 

#12 Tycker det låter mer rätt
Känns även mer rättvist ^^
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
#12 Hehe, jo så kan man nog säga:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#12 det låter perfekt :)

Jag har också en, har suttit kvar i snart 10 år…

#16 det var länge :)

Åh jag vill också ha tandsmycke, vad roligt :D
Hade en i min klass när jag var yngre som hade sån, kommer ihåg att hon fick åka å sätta fast den lite titt som tätt för den lostna. 

Troligtvis var den inte påsatt ordentligt och satt kanske på fel tand, en som används för mycket.
Min kompis mamma är tandläkare, och på den tiden när jag skulle göra min så fick man gå till tandläkare/hygienist och få den påsatt av dom med gips som man bygger upp tänderna med. Vet inte om de fortfarande sätts på på samma sätt?
Iaf så ville hon inte sätta smycket på den tanden jag egentligen ville ha det på, just för det var en tand som utsattes mycket och då riskerade smycket att ramla av.
Jag vill med ha ett tandsmycke ju… fuskigt! 
Jag har en oxå, den har suttit i 6år. Tandläkarn som satte dit den sa att en sådan sitter från 1månad till 1år. Men så som hon tryckte (trodde hela tandraden skulle tryckas ut) så kommer den nog sitta för resten av mitt liv.
Hur sätts dom fast?
Vart köper man såna?
2 i min klass har tandsmycke, dom har dom haft i nått år, har för mig dom fick den hos tandläkaren, måste man dit för att få ett tandsmycke, kan man inte sätta på dom själv?
Vad jag vet så är det hos tandläkaren och dom sätter fast detta med nåt sorts lim.
okej, är det dyrt?

Det sätts fast med gips som man använder för att bygga på tänderna har jag för mig! Vad det kostar har jag ingen aning om…
Ok, kan man ta bort dom om man blir less på den? :)

Jo det kan du väl, man slipar nog ner den. Har aldrig behövt fundera på det…

#26 Tandläkare får ta bort det för själva fästmassan måste slipas bort. Jag åt ju upp min…den fastnade i en Tangy som slank ner innan jag kom på att den hängde med…Men fästmassan var ju kvar så den var bara att gå o slipa bort
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
okej :)
#24 jag fick betala 500:- för min och det var för sex år sedan.
Jag ska skaffa mig ett litet tandsmycke,.. blir dock när min tandtställning ryker…
LÄNGTAR! 
Jag kan nog "gå med på" att kalla det för kropps utsmyckning.
Du skriver i #9 att men har naglar naturligt, har man inte tänder naturligt också ;) Likaväl som lösnaglar ska framhäva något man redan har så är det ju samma med ett tandsmycke..som sagt, utsmyckning men inte modifikation :)
www.kickemcattery.se