Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 4021 ggr
robiasahli@hotmail.com
0

revben töjs?

Jag ska i januari tatuera en text och är sugen på att skriva den lodrätt på revbenen så den gåt från bh handet en bit ned mot höften, hur stor chans är det att en sådan töjs vid graviditet?

hus-musen
0

Beror ju lite på hur din mage växer, den kan se sned och utdragen ut beroende på hur långt ner på sidan den går.
Eller så ändras den inte alls, svårt att säga.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

Risken finns ju eftersom det sitter så nära mgen. Hur stor risk det är går inte att säga.

wingren
0

Min syster har två tatueringar på magen och jag tycker det inte alls syns på dem att hon har varit gravid. O hon hade även en rejäl kula vill jag påstå ;) Men det är väll individuellt antar jag :)

argentovivo
0

det beror nog mycket på hur ska du ta hand om dig under graviditeten - alla dem där olika smörjor, träning, kost osv tar du hand om dig bra under graviditeten så allt borde vara ok med tatueringen men om du ska strunta i att smörja dig och träna så det kan sluta som hos min kompis som har tatuerat på mage siffra 44 och efter 2 graviditeter blev det en äcklig svart fläk som liknade absolut inget förutom spillt ink.

hus-musen
2

#4 Fast det där är individuellt, alla har vi olika förutsättningar under en graviditet. Går inte att säga att om man bara tränar, äter rätt och smörjer in sig så slipper man problem för så enkelt är det inte.

Qui dormit, non peccat