Ögonbryn
Jag undrar lite om vilken storlek på smycke som är vanligast när man efter läkt ögonbrynspiercing ska skaffa nya smycken 1,2 eller 1,6?
Så att det inte blir så att man gör en piercing i 1,6 och så är den vanligaste storleken 1,2.
Tack på förhand
Standardstorleken på piercingsmycken är 1,6. Det spelar dock ingen roll, 1,2 funkar, men det finns oftast fler smycken i 1,6. Går du till en piercare så tar piercaren antagligen 1,6.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#1 tack, till en piercare tänkte jag gå. Men om dom frågar viilken storlek kunde jag få lite beslutsångest men om nu de flesta smyckena överlag är 1,6 så är det nog lungt :)
1,6 läker bättre så därför använder sig piercare oftare av den strl. Men om du sen skulle vilja ha 1,2 så är det ju inte svårt att gå ner i strl. Värre att gå upp :)
/Jessica
#3 jaha är det värre att gå upp, jag trodde att de var tvärtom att det är svårare att gå ner eftersom att det måste bli ett mindre hål. Och sen fick jag för mig att det vanligaste i ögonbryns strl var 1,2 men kanske jag som drömt ;) Tack! :)
#4 Om du ska gå upp i strl, från 1,2 till 1,6 så måste du ju töja lite. Och det kan vara smärtsamt. Men att gå ner från 1,6 till 1,2 så drar hålet ihop sig snabbt och anpassar sig efter smycket :)
Du får kolla runt lite på smycken, tex på Barbarella el likande, vad du gillar för smycken och se vad de har för strl helt enkelt :)
/Jessica
#4 Ja det är sant! Haha :)
Jag har 1,6 på min iaf, och på mina andra också för den delen :) Bra när alla är samma storlek så kan man byta kulor sinns emellan :)
#7 ja exakt väldigt praktiskt!
Jag har 1,2 i mitt ögonbryn, för ville ha den mindre då jag själv personligen tycker dom som är 1,6 ser klumpiga ut, men det är ju en smaksak ^^ Sen är det som dom andra säger, det gör ont att töja upp den och sen finns det fler piercingar i 1,6 att välja mellan ^^ Har oftast en 1,2 i naveln men tog den med en 1,6 och kan töja och fixa hur jag vill för hålet anpassar sig snabbare till den större igen. Kan jag känna :)
#9 ååh tack du!:)
^^ inga problem..är alltid svårt att välja bland allt ^^