Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 7855 ggr
Liss
0

Ritade en dödskalle

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni? Jag ritade den nu på 3 minuter.. så den behöver ju finputtsas.. men ser den okej ut? rosetten ska vara rosa sen också..

Var vänlig kopiera inte!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Bra personlig tatte :)

Liss
0

Jag såg att rosetten såg lite stel ut nu.. behövs mer linjer så de ger mer liv! Självkritisk som vanligt:P

Liss
0

vart de bättre?:P

Liss
0

haha! får tusan be tattueraren göra rosetten isf. Jag var ju skit dålig på de!:P

[jenkass]
0

hehe jag tyckte rosetten var fin

Robinsnel
0

större näshål..? Jag tycker den behöver förtydligas lite.. det tar några sekunder att se att det är en döskalle…

Liss
0

Ja, jag ska göra om den snart.. de gick lite fort och de var sent:P

Tack jenkass.. men jag tycker de ser ut som en rosett av papper eller nått sånt hårt:P

Robinsnel, vad menar du med förtydliga?:)

Liss
0

okej, nu ändrade jag den gammla först och främst..

Liss
0

Men så satte jag mig på allvar och ritade.. och den vart jag sjukt nöjd med.. lite mera dödskalle utöver den:)

vad tycks?

Liss
0

närmare..

AnneN
0

Tycker #9-10 vart bättre än den första

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Ja den andra var ju jätte fin :)

Liss
0

hihi mm.. när jag jämförde dem nu såg den första ut som en påse skit (förlåt språket;)) .. den andra vart riktigt nice..

Men vart ska jag ha den??:O Jag är ju fullbokad överallt.. en stjärna på underarmen-höger, massa fjärilar lite över allt på vänster arm. Har redan på skuldran och svanken och höften. hum… skit också! Jag har slut på ideer vart man kan ha tatueringar.

AnneN
0

På halsen kanske?

_**/Mvh Anne

Liss
0

halsen.. menar du framtill? jag funderade lite på sidan av halsen/nacken.. alltså under örat.. men de syns ju så väl! gillar när man kan dölja dem.

[jenkass]
0

vaden?

Liss
0

hum.. har lite svårt för de där.. gillar mina ben rena.. :) om du förstår vad jag menar.. Har tatueringar lite övarallt annars och planer om de också.. men benen har liksom inte vart med alls i tankarna.

Tror ni jag skulle våga mig på en rosa rosett? gillar bara blackwork och black and grey:P

[jenkass]
0

jag tycker det hade vart snyggt med dödskallen svart å endast rosetten i rosa.. :)

Liss
0

Ja precis, så jag tänkte..

men vad larvig jag är kom jag på.. som OM jag kommer kunna hålla mig från benen då! pust! kommer ha tatueringar överallt känner jag om jag fortsätter med mina planer i den här takten..

AnneN
0

Jag menade på sidan av halsen inte över strupen

_**/Mvh Anne

Liss
0

#20 Jo de var de jag tänkte, men som sagt.. den syns så väl då. Om man ska någonstans där jag inte vill att den ska synas måste jag ha polo liksom;)

Liss
0

uppdatering..

skuggade även där nere på käken innan tänderna. Såg att de var lite knas där. La till en stjärna I ögat ist för att rita en runt.

Karmatarerskanise
0

Så söt så :)

Liss
0

haha.. SÖT!:P

Karmatarerskanise
0

Haha mmm, en döskalle som är SÖT ;)

[jenkass]
0

jag tycker det fattas lite hår där rosetten är, som en tofs du vet… Men annars är den astuff ;)

Liss
0

Nej! inget hår för tusan gubbar.. tycker dödskallar med hår ser läskiga ut.. får rysningar när jag ser dem.. vet inte vad de är faktist:P

Linn
0

Lisette, den blev jätte snygg! Mer döskalle över den andra!

Du tror inte det kommer se hmm.. lite halvknepigt ut om du har ett flertal tatueringar på kroppen på olika ställen, men ingen på benen?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Liss
0

haha.. vadårå?:P Dem är ju så utspridda så.. men jag vet vad du menar.. kan inte hålla mig för skratt här.. ser ju bilden framför mig. Kommer med alla dessa tatueringar och så är benen helt blanka:P

jao vi får se.. den är ju rätt stor. Får den ens plats på min lilla ankel;P

AnneN
0

Går ju alltid att förminska annars

_**/Mvh Anne

Liss
0

neje!:P de går inte alls.. de är ju jag som ritat den och så ska den va.

Denna kommentar har tagits bort.
Theres
0

Snygg, men jag tycker rosetten är lite platt Förvånad

golf.ifokus.se

TacoBelle
0

Jag tyckte att bilden i #9 var bra, men att rosetten var lite för platt och "livlös"

Liss
0

#33-34 Ja, som sagt är jag inge vidare på rosetter. Får be tatueraren putsa till den lite.. och mer liv blir de genast med skuggor osv. :)

Robinsnel
0

Ja nu blev den ju jättefin :)

gogogo
0

fan vad duktig du var på att rita då >< *avis*  :)

V-lang
0

Nej men Lisette inte visste jag att du kunde teckna :O Vilken sötis skalle du har gjort, den där skulle Emmser haft förra veckan på en av sina tröjor (skolan),

bubbelbubbel
0

du skulle ju kunna göra rosetten mer rund, mer mimmirosett över det hela..

Liss
0

Tack så jätte mycket:)

#37 men åhh.. tack:) *generad*

Lottis- Joo men visst vet du. Har ritat sen jag var liten skit.. mest "tecknade" saker.. alltså sånt där.. inte riktiga människor osv då.

#39 Jo, men tyckte en lite mindra passa den dära.. men ska prova och se hur de ser ut med större:) så kan jag lägga in bild då.

Liss
0

föresten Lottis- vadå på tröjjan??:P

Beafer
0

Lisette, hon menar en av mina tröjor jag har sytt till projektarbetet. jag har målat en döskalle på den :)

Liss
0

#42 okej, vart den inte bra då.. eller va?:P

Beafer
0

#43 jo, den blev superbra ;D

V-lang
0

Jo då den Simon ritade vart stencool, men eftersom den ska vara till en liten sötis till tjej så hade ju en liten rosefett varit ack så sött =)

Liss
0

haha.. jomen visst Lottis:) visst hade det de.. därför jag har en liten rosett på den här.. vill ju ha en flickig dödskalle:)

Beafer
0

men mammsen, den ska passa både tjejer och killar ju ;P så det fick bli en söt döskalle ;D

lisette
0

alltså, nu kommer jag inte ihåg vad du har för gaddar, men jag tycker man ska hålla sig till ett tema, finns inget värre än blandningar på en kropp där det inte finns ngn helhet.

och färg, nej, inte om du har black/white sen innan. *allergisk mot färg*  hellre en riktigt grym skuggning, eller varför inte krakelering?

Liss
0

Mina tattoos finns i artikeln "människorna bakom bodyart" Men tycker dock inte man behöver ett tema jag ska följa. Har liksom "solen" i svanken och tassarna på magen.. inget likt med dem. Sen blir de fjärilar på olika ställen som representerar olika saker ihop med min tro,hopp och kärlek på skuldran. Och ska även ha en stjärna på armen.
Så är inget tema med dem inte.. man tatuerar sig efter vad som står för en själv och i mitt fall mitt liv.

Alltså, har gjort den i svanken själv och då blir även dödskallen något jag gjort själv. Tassarna är för mina djur och den på skuldran står just för tro,hopp och kärlek. Fjärilarna för hoppet som vittrar bort men ändå finns kvar och stjärnan enbart för att jag älskar stjärnor. Så håller inte med dig:)

Kan hålla med me färg.. har väldigt svårt för det med.. men isf ska bara rosetten vara lite färg med skuggor.. om jag vågar.

lisette
1

ja jag vet inte. tycker det ser illa ut när det bara är en massa ihopa plockat, om det inte finns ngn som helst sammankoppling mellan det hela.

men, man tatuerar sig för sin egen skull, inte ngn annans. så det kvittar ju vad andra tycker. =)

jag personligen hade INTE gjort med färg, dels blir det ju fult efter bara ngr år (och faktiskt allra helst rosa/rött om jag inte minns fel).

men jag tyckte din döskalle var riktigt läcker. men jag gillade #0 bäst faktiskt, den såg lite rå ut.

Liss
0

#50 men vad menar du med tema då? Hur hör isf dina ihop som ett tema? Du har en sol, tassar och en tribalaktig i svanken om jag inte minns fel?:) Bara så jag förstår..

För jag tycker mina tatueringar är väl planerade eftersom dem står för något alldeles specielt. Att man skulle gå efter ett tema skulle vara rätt tråkigt. Och hur skulle de funka? Bara tatueringar med stjärnor, eller bara fjärilar.. eller hur menar du?:)

lisette
0

jag menar tema som att de hör ihop. att man inte blandar japanskt med tribaler tex. eller indianer och vikingar.

har man ett speciellt tema så kan man ha tex fjärilar, andra djur omkring fjärliar. eller tex älvor som jag tycker påminner väldigt mkt om fjärilar. har sett många som har enbart stjärnor, det är faktiskt riktigt snyggt.

min svåger, han har tor på hela ryggen, oden på ena underarmen. allt i svart/vitt. översnyggt är det! 

men liksom dig så har jag inte heller ett speciellt tema utan de betyder ngt för mig.

tassarna, jag är en kattmänniska o är liksom en katt själv.

solen, soldyrkare. i mitten av tatueringen är mitt stjärntecken. strålarna är kräftklor.

tribalen hade jag gått o tittat på i ngr år innan jag gjorde den. den har ju eg ingen större betydelse för mig annat än att den är speciell.

Liss
0

Ja då förstår jag.
Neeh, sa inte att de var fult med bara stjärnor.. tycker ju själv att stjärnor är super snyggt. Men JAG kan tycka att de blir lite tråkigt iaf för mig, eftersom jag har så mycket annat jag vill ha:)

Men jaa, jag tycker nog jag har ett tema ändå. Mitt liv!:)

Karmatarerskanise
0

Jag tycker absolut inte att man behöver ha ett tema. Och jag kan tycka färg är sååååå härligt :)

Så länge tatueringarna är personliga, tycker jag man kan ha precis vad som :)

mjioo
0

varför inte göra en riktigt snygg chest piece utav den och bara lite färg(så det blir lite mer liv och djup i den) Glad jag är väldigt svag för chest piece och tror den skulle vart skitsnygg som det..

Liss
0

Chest piece menar du på bröstet med eller?:) Jag gillar inte tatueringar med mycket färg.. så tror inte på det. Tycker de är snyggare med svart och grått med massa djup ist.

Heda
0

Säger som hera, tycker inte heller tatueringarna behöver ha något tema, att ha tema kan ju också bli lite tjatigt.
Så länge det betyder någonting för en själv.

Lisette jag tycker din tatuering var hel frän, hade gärna haft din fantasi och kunskap att rita.

mjioo
0

#56 japp på bröstet fast då är det lite snyggare om den sträcker sig lite mer åt sidorna enligt mig. jag menade inte massa färg hehe jag tycker inte heller om färg så värst mycket jag menade bara litegrann som skuggor svårt att förklara.. men det är så lätt att få liv i saker med väldigt lite färg det jag menade

Liss
0

#57 Tack så jätte mycket Heda:D

#58 Aha okej.. fast vill inte ha något på mina bröst så de valet går bort iaf:P Jo visst, men man kan också köra grått i hela fast skuggit ist så de jag har gjort grått blir vitt ist.. svårt att förklara de med.. men de går att få riiiktigt snyggt med grått.

mjioo
0

#59 hehe okej mjo håller med dig om att det går att få riktigt snyggt med gråskala fastnade bara lite där med rosa rosett :)

Liss
0

hehe joo.. jag funderar ju på att just ha rosetten rosa, för att skilja de lite.. men vet i tusan om jag vågar de faktist. Allt annat jag vill ha är INTE med färg, så de kanske ter sig lustigt:) får se när de väl gäller

Karmatarerskanise
0

Jag tycker rosetten ska vara rosa :P Men de är jag de. Råkar älska rosa hehe

mjioo
0

hehe det var de jag menade. om man hållt sig till grått och svart så är det kanske inte så snyggt med en färg helt plötsligt så varför inte "blanda" de med gråskalan alltså bara jättejättelite färg åh så svårt att förklara.. annars är det väl bäst att börja utan färg och se hur det blir går ju alltid att lägga till färg efteråt isf :)

Liss
0

#62J o jag har med börjat älska rosa.. vet inte vart de kommer ifrån, vore så läkert med en bubbelgum rosa rosett:P

#63 Jaa jag hänger nog inte riktigt med me vad för färg du menar? menar du att skuggorna ska vara lite i färg eller, hur?:) Jo visst kan jag det.. låta de bara vara grått ett tag och fundera..

Liss
0

Vore kul också att ha den precis under armvecket, alltså på undersidan av armen. Håller man handflatan utåt så sitter den precis under vecket liksom.. undra om nån fattar:P

Fast de förstör mina planer om min stjärna.. vart tusan ska jag ha den dårå:P men vet inte om jag vågar ha en dödskalle på armen så.. är lite feg sådär med kroppen ändå. Måste verkligen tänka länge innan jag gör en tatuering så jag inte ångrar mig förtvivlat.

mjioo
0

#64 japp jag menar färg i skuggorna så det bara skiftar lite liksom

förstår vad du menar på armen, tänkte själv tatuera en stjärna där men det blev inte så..

hum försökte hitta en bild på hur jag menade med färgen men det tar förlång tid att leta igenom bmezines alla bilder.. men där är det lite rosa med iaf :)

hittade även en annan bild där det nog är ännu lite tydligare hur jag menar.. titta på plåstret och blåmärket runtom(jag vet inte så mysiga bilder jag valde men hittade inga bättre) färgerna syns knappt men de gör väldigt mycket för motivet det sticker inte ut så jättemycket om det andra är i gråskala och om man vill så är det enkelt att fylla i mer färg. bara så det skiftar lite Glad

Pilskafinnen
0

Jag kanske gör bort mig och framstår som en idiot som skriver i en tråd som är fyra år gammal? Men jag är lite nyfiken på om du gjorde tatueringen? Om du gjorde det, hur blev det? Skulle du göra samma motiv idag?

Kingbeat

Liss
0

Herre min je! Skrev verkligen som en kratta 2007. :)

#67 Jag gjorde om dödskallen en hel del, och la även till bakgrund med mera. Så tillslut blev det en halv sleeve. Och ja, den blev gjord. Tyvärr har jag inte tagit mig varken tid eller råd att fortsätta på det och göra klart hela sleeven. Det har bara blivit så. Men någon gång ska väl den bli klar med.

Du framstår visst inte som en idiot. Det är tillåtet att fråga :) Och jag ångrar inte tatueringen en sekund. Det är den finaste tatueringen jag äger. Tatueringen fick en hel del karaktär från min tatuerare också dock, eftersom han gärna vill göra sina tatueringar själv.

Vet inte om jag har någon bild på den här datorn.. *hade ingen bättre bild än det där. Och där är den fortfarande svullen. jaja :)

Pilskafinnen
0

Tack för svaret. Den blev riktigt bra!

Kingbeat