Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4814 ggr
Silversak
2011-12-18 21:40
0

Näspiercing

Hej!

Funderar på att göra hål i näsan. Jag har sett att de flesta som nyss gjort hål i näsan har ett ganska stort smycke i början. Om jag gör hål i näsan så vill jag ha ett litet hål för att kunna ha små smycken, kan man inte göra det från början?

Alltså att man kan göra ett litet hål + smycke från början eller hur man nu ska förklara.. xD

Är det någon som vet en studio/ställe i Piteå som piercar och hur mycket en näspiercing kan gå på? :)

Chalin3
2011-12-18 21:48
0

Nu är det många årsedan jag gjorde hål i näsan, 16 år sedan.

Har för mig att jag bytte smycke i näsan ganska snabbt efteråt. Kan säga att jag nog hade en väldig tur att inte drabbas av någon infektion i hålet. Försök att låta hålet läka ordentligt innan du försöker byta smycke. Däremot kan jag säga att hålet i näsan tar i hop ganska snabbt. Har jag varit utan, eller haft en väldigt tunn så efter några dagar så är hålet ganska tight. Nu använder jag dom med kula på baksidan som jag själv böjer för att de ska sitta bättre och synas mindre. Och om jag ska ta ut den eller byta (har i olika färger) så kan det vara lite bökigt med just den kulan för att hålet tar i hop så pass mycket. Så jag har aldrig behövt oroa mig för att hålet skulle bli för stort.

Kan tyvärr inte rekommendera ngt ställe. Då för 16 år sedan bodde jag i Piteå men passade på att göra det när jag var i Lund, då fanns det inte så många ställen att göra på.

Inspiration
2011-12-18 22:48
0

Anledningen till att man ofta sätter i ett smycke som är 1,6 mm tjockt är att det läker mycket snabbare/bättre. Och du får ett störra smycke eftersom risken att det svullnar är ganska stort. Men ja, en plutt kan du ju få, sen får du se vilka storlekar de har. Men man får helt enkelt stå ut med att det är ett lite större smycke i början.

Silversak
2011-12-19 14:10
0

Okej, för det är det jag vill ha, ett litet hål alltså :) Men då kanske det drar ihop sig för mig också :P

I början vill jag helst att själva pärlan/"ploppen" ska vara liten, att staven är ganska tjockt gör inte så mycket om det sedan drar ihop sig, men tycker inte om att själva smycket är stort.. x)

Men man kan ju kolla vad dom har för storlekar innan man bestämmer sig för att göra eller inte :)

Inspiration
2011-12-19 14:54
0

#3 Det kommer dra ihop sig snabbt, det gör det även efter att man haft hålet ett bra tag. Så det är inga problem. Vet dock inte hur liten man kan få "pluppen", eftersom staven kommer vara 1,6 måste ju kulan vara större för att inte åka in i hålet eller likanande. Men det är bara att kolla in hos din piercare :)

Silversak
2011-12-19 16:24
0

Jo precis :)

EmyJ
2011-12-20 18:41
0

När jag gjorde mitt hål för 10 år sen använde han 1,2 mm. Kulan på smycket var ganske stor men själva staven var alltså inte så tjock.

www.kickemcattery.se

Silversak
2011-12-20 23:20
0

Okej :) Hur länge brukar man ha läkstaven?

EmyJ
2011-12-21 09:27
0

Ca 6-8 veckor :)

www.kickemcattery.se

Silversak
2011-12-21 17:54
0

Okej :)