Tatuera handleden?
Jag funderar på att tatuera handleden när jag är 18. Först vägde jag lite mellan armen och handleden men nu tror jag nog att handleden blir snyggast. Gör det mer ont på handleden än andra ställen? Slits det mer där? Finns det fler risker med att tatuera handleden än på andra kroppsdelar (tänker på pulsådern i handleden och sånt)
Nålen ska gå in i huden, inte under huden in i pulsådern, så går du till en bra tatuerare som är erfaren av de flesta ställena, så är det ingen risk skulle jag säga. Han får nog trycka jävligt hårt i sådana fall…
Och huruvida det gör mer ont eller ej finns det ingen som kan svara på då alla tycker helt och hållet olika.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Okej! =D Har varit rejält sugen på den ett tag, men jag har ju lite tid kvar att fundera. Känns ju som om det borde göra ont för att huden är tunnare där men det är väl bara att se då antar jag?
Som sagt är det olika, men det kommer ju kännas oavsett.
Jag tyckte att vaden gjorde jätteont, men många tycker att det är ett av de mindre smärtsamma ställena. Jag tyckte att armen enbart var skönt, inte någon smärta alls, men många tycker att det är pest och pina.
Självfallet blir det lite annorlunda på handleden, men alla har inte lika hög smärttröskel på alla ställen. Bara att se helt enkelt!
Oavsett om det gör jätteont eller ej så kommer du ju i alla fall att få en tatuering för livet, och det är väl värt någon timmes smärta? 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jo absolut kommer det vara värt det! ;D Står och väger mellan två motiv, det är lite jobbigt. Som tur är har jag tid på mig att fundera lite till. Och så kan jag ju tatuera det andra motivet senare om det skulle vara så.
Släng gärna upp tatueringarna du funderar på så kan du få lite andras tankar och åsikter :) Kan ju va skönt att få lite perspektiv så att säga. Prata med dina kompisar/familj annars, de känner ju dig osv. Har inte tatuerat varken arm eller handled men som Wand skriver är det ju helt klart värt det!
Den ena är ett avtryck från mina kaniner. Har haft kanin i hela mitt liv och då känns det som en pesonlig grej. Då blir ju tatueringen mer avlång. Den andra tatueringen är en keltisk knut. Så det blir ju en rund grej som sitter på handleden.
Har inte bilder än tyvärr. Speciellt fotspåret från kaninerna blir svårt.
Fotspåren lät ju urgulligt, fast vet dock inte vad en keltisk knut är ^^
Sök på google på celtic knot så får du upp olika varianter.
hur kommer det sig att du vill göra en sån eller du tycker bara de är fina? :)
Jag tycker de är väldigt fina och häftaga och jag har alltid haft en stor fascination för den keltiska kulturen x) Jag har t.o.m kallats irländare av mina vänner baa för det.
aa, häftigt ^^ Älskar irländares dialekt, men vem gör inte det x)
Jag tycker inte det gjorde ont :)