Konstigt!?
Är det konstigt att man vill pierca sig som 13 åring har länge velat pierca mig på lite olika ställen… Men har just nu (Tyvärr) bara lobes, Men tycker ni att det är konstigt att pierca sig vid 13 och vid vilken ålder tycker ni en seriös piercare borde pierca folk!?
Och vad piercade ni första gången!?
Tacksam för svar! ;) (:
Det är ju inte konstigt om man vill pierca sig när man är 13. Men jag tycker att man ska vänta ett par år.
Tycker att 18 är rätt bra som åldersgräns.
Jag piercade bröstvårtorna när jag var 20 -men hade velat göra det i flera år innan.
Åldersgränser finns ju av en anledning, och dom flesta jag hört om piercar bara folk över 18 eller eventuellt 16 om de har förälder MED sig. Det är ju för att man ska klara av ansvaret som medkommer en piercing så den inte blir infekterad och dylikt. Sen är det även för att kroppen förändras mycket när man är ung, gör man en piercing som är skitsnygg när man är 13 är det inte så stor chans att man ser lika dan ut när man är +18 och då kanske den inte är lika snygg längre.
Jag skaffa min första när jag var 18-19, skaffade en off center labret. Min andra när jag var 21, en dermal på kindbenet.
Jag tog mina första piercings nu iår, en helix och en tragus och jag är 17 år :) Där jag piercade mig är det antingen 15 år med föräldrarstillstånd eller 18 som gäller. Vilket jag tycker är bra. Jag tycker att man ska få pierca sig även om man är under 18, och då självklart med föräldrarstillstånd. Det tycker jag är seriöst. Men det finns säkert andra som inte tycker det låter seriöst att pierca under 18 så man får skaffa sig en egen uppfattning helt enkelt :)
Okej, tack för svaren! 
Du bör vänta till 15-16 åtminstonne. Kunna gå till en seriös piercare och få de bra gjort. Tror även du hunnit tänka ut exakt vilken piercing du vill ha. Sett att du skrivt lite överallt och frågat om piercing här & där tål att du simmar. Så mitt tips, vänta och bli dundersäker på ett ställe istället o få de bra gjort.
Jo jag är väl typ dundersäker på att jag vill ha en helix och det har jag velat nåt år nu, grejen är den att min mamma håller med mig om att skippa flera träningar för nåt "onödigt" som att pierca sig! Och så hör man ju att brosk piercingar krånglar så mycket så får väl se när jag gör den!
Tack för svaren! 
Det är absolut inte konstigt, många viljor drar i en när man är ung.
#6 Att göra en helix när man är 13 tycker inte jag verkar så konstigt, av min erfarenhet så har har jag inte ens ärr efter min ena. Däremot tycker jag att man definitivt bör vänta med ansiktspiercingar tills man åtminstånde är 15.
Dock så är det nog bäst att ändå vänta nått år så du kommer till en seriös studio.
Jo såklart det tycker jag också! Men jag vill (Inte än så länge) ha någon ansiktspiercingar… det är inte direkt nåt jag önskar i fall man skulle ångra sig eller skaffa ett jobb (När man blir äldre då :D) där dem är emot ansiktspiercingar! Tack för svaren! ;)
Jaha, det är helix vi snackar om. Ja de duger gått om väl din ålder till. :) är också sugen på just helix men de är att den är krånglig som ställer till de :c
Ja det är synd speciellt eftersom min min mamma är skeptisk till att jag ska missa träningar,… dock kan jag ju ta på sommaren då det är uppehåll i en månad men då kan jag inte ba… men det får jag nog ta eftersom jag vill väldigt väldigt mycket!
Jo jag har hört det också…! :/ Men undrar varför det är så! (?)
Det är ju uppehåll ungefär en månad…
Sommarmånaderna är ju varmare, vilket bakterier gillar.
Jaha, det va synd… 
Jag gjorde min i november jag är 14 år och det var min första, gjorde i ögonbrynet :) Jag gick till en seriös i Luleå "Dead mans hand" hette stället.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Okej (: Coolt namn på studion! 

jag percade min navlen när jag var 15, första percingen (om man inte räknar öronen) och tycker att 18 är en välldigt bra ålder, då hinner man tänka igenom det lite mera. såhär i fterhand kan jag säga att de där 500kr jag spenderade på min navelpercing hade jag haft roligare med om jag hade laggt dem på ex skisspennor osv. och enda anledningen till varför jag ens har kvar den idag (nu är jag 25) är just pga jag betalat för den..samma sak med min tattuering, tattuerade mig 6 mån innan jag fyllde 18 och den ångrar jag grymt mycket idag med..även om jag tänkt till både femton,tjugio gånger så kan man ångra sig senare =)
Jo fast helix är väl inte den värsta piercingen att dra i med första gången man piercar sig, mina föräldrar tillåter inte ens att jag piercar naveln! Och ansiktspiercingar tycker jag också man bör vänta med men i örat.
Jag piercade mig i läppen när jag var 12 (gick i 6an). Tycker det beror lite från person till person, somliga mognar tidigare än andra men just piercingar går ju att ta ut. Om man ångrar sig efter ett år eller två är det bara att ta ut :) Tycker de som ska pierca sig iaf ska ha målsmans tillstånd, utan det tycker jag inte att piercaren ska gå med på det :)
Det är ju bra att åldern för att pierca sig brukar vara 15 år.
För tänk om gör det när man är 13 år & sen ångrar man sig.
Det är ju inte konstigt att du vill pierca dig som 13-åring, det är väldigt många som vill det.
Men seriösa piercare brukar inte pierca folk under 15, och då självklart med målsman om du är under 18.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag piercade ena näsvingen när jag var 13. Två år senare ångrade jag mig som stryk, som tur är fick jag ju inga ärr och det var ingen särskilt seriös piercing.
Att man vill pierca sig när man är ung är det inget konstigt med, men jag skulle nu i efterhand vänta. Särskilt om det är piercingar som kan ge fula ärr, samt ansiktspiercingar.
jag ska ta snakebites på fredag och jag är 14 år…i piercingstudion får jag det om en av mina föräldrar kommer med :) men sen måste man vara bered på alla saker som man ska göra för att ta hand om piercingen ockso…min mamma har en tung piercing så hon vet ju lite om piercing iallafall ^^
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen