Infektion?
Hej!
För två veckor sedan piercade jag naveln. För 4 dagar sedan sovde jag med några kompisar, så jag & en var tvungen att dela säng. Jag vart sparkad & slagen (i sömnen) av min kompis på piercingen, & sen dess har det blivit rött, gjort fruktansvärt ont & börjar vara sig. Nu är det svullet 6 naveln intryckt = grop i naveln.
Har varit hos skolsyster idag och hon tvätta det rent. Fick hem med mig spritservetter (även fast jag har) & plåster.
Är det en infektion som är påväg tror ni?
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
helt klart!
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Prata med din piercare. Han/hon vet bäst, plus att de ser illa ut,
Angelica
Gå till närmaste piercingstudio och låt dom kolla på det. Nått är knasigt. Förresten tycker jag att staven ser ut att vara väldigt kort.
Sen är väl spritservetter inte bra alls, det irriterar ju bara ännu mer. Gör en koksaltlösning (använd google) och badda på piercingen. Sprit ska du inte använda. Det torkar bara ut.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Om det är rött och varar är det redan en infektion.
säger som #3, använd koksaltlösning, spritservetter är bara skit enligt min efrarenhet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skölj med koksaltlösning, recept finns bland våra artiklar.
Och du måste kolla upp det hos din piercare, för det ser verkligen inte bra ut!
Tycker också att staven ser kort ut, det ser dessutom inte ut som en läkstav?? Och som tidigare inlägg säger - använd INTE sprit, det är för starkt.
www.kickemcattery.se
Tack allihopa för era svar!
Ska till piercaren imorron & höra med henne.
Måste även fråga. När jag bytte stav till 10mm när jag hade i tungan, så vart det ju en grop ner i tungan. Dock försvann den sen.
Nu är det ju en grop ner ovanför naveln, kommer den oxå försvinna?
#7 Fråga piercaren.
Men vad är det för stav du har i naveln nu? Är det en läkstav eller har du bytt?
Hoppas det blir bättre!
www.kickemcattery.se
#9 Jag har samma stav som piercaren satte dit från början.
Anledningen att den ser kort ut är nog just för det svullnat runt omkring, precis som med tungan. Gropen borde försvinna sen, var inte med om det själv med naveln men den jag fick i tungan försvann efter några dagar.
När jag piercade naveln för 10 år sen (gud så gammal jag låter haha jag va 14….) så fick jag en läkstav som var helt slät, inga diamanter och sånt. I min värld är just läkstavarna släta, men jag kanske är ute och cyklar…hursom så ser din iaf kort ut, det stack lätt ut 5 mm på min stav och jag kunde dra den fram och tillbaka för att få in piercingtvätten ordentligt, har du kunnat göra så?
www.kickemcattery.se
#12 Jag kan ju trycka upp staven för att tvätta under.
Ok, försök att få in koksalt i själva såret så att det verkligen tvättar rent..inte bara kanterna
Hoppas verkligen det vänder för dig och att den läker fint..
www.kickemcattery.se
Rekomenderar att ha koksaltet i en skål som du trycker mot magen och typ "skakar" lite på så det åker in överallt sedan låten det sitta ca.10 min. Detta funkade utmärkt för mig samt vart rekomenderat av min piercare :)
#14 Tack så mycket! 
#15 Det ska jag prova!
Till tungan skulle man koka ca 1 (?) msk salt i 10 minuter. Ska jag göra samma nu? 
www.kickemcattery.se
Det ser bättre ut men långt ifrån bra.
Staven ser verkligen ut att vara för kort!!!
Kan inte låta bli att undra över piercaren, både när det gäller din ålder, placeringen och smycket.
#19 Fina läkestavar hade de på studion jag piercade med och de har vunnit priser samt har diplom från många utbildningar, så smycket förstår jag inte varför alla hakar upp sig på i det avseendet.
Placeringen håller jag med ser väldigt högt upp ut. Det är på rätt väg iallafall i läkningen, gropen efter smycket ser ut att börja stänga sig. 
#19 Hon är väldigt duktig, har gjort på många & på sig själv.
Hon kanske bara råkade göra fel.. Det var ju jättebra, enda tills det blev irriterat & svullet.
Sen så blir jag irriterad på folk som hackar på piercare som piercar minderåriga. ALLA piercare i hela skellefteå, där jag bor, är det 18-årsgräns om man går själv. Jag hade mamma med mig när jag piercade naveln!
Gissar på att det är Julia…
Jag vet att möjligheten att få en blingkula på sitt läksmycke finns.
Men det försvarar inte längden, eller i det här fallet bristen på längd på staven. Kanske är det så svullet att det ser värre ut än det är, kanske…
Sen vad gäller åldersgräns så gämför jag allt med studion jag har varit på. Dom är med i ASAP och håller stenhårt på åldersgränser.
Och det tycker jag alla studios borde göra.
Fascinerande att ALLA piercare i skellefteå piercar minderåriga i sällskap med målsman.
#22 Julia?
Det ser iallafall fint ut, det tyckte piercaren oxå. Eller inte fint, men bättre. Även en annan piercare jag var hos.
Då kan jag bara säga att jag älskar att bo här.
Ta hand om dig ordentligt så din kropp får bästa möjlighet att ta hand om inflamationen och läkningen. Och koksalt, gärna lite varmare än kroppsteperatur i en kopp som du kan hålla upp-och-ner mot magen en stund.
Lycka till!
#24 Det ska jag göra. Tack så mycket!
Kämpa på :) Vilken studio gick du till? *nyfiken* Jag skulle också ha velat haft lite bling på mina läkstavar ;)
www.kickemcattery.se
#26 En som heter Dellys :)
Ahhh…tog du med pistol eller nål?
www.kickemcattery.se
#28 "Pistol", nån slags spruta :).
Efter att ha googlat lite så ser ditt smycke ut som ett läksmycke från Blomdahls, dom som gör pistoler :) Det kan förklara både placeringen - som är för högt upp vilken medför problemet med kort stav - samt att du har fått en infektion.. Hoppas det läker snabbt och problemfritt för dig, och PS..ta med nål nästa gång 

www.kickemcattery.se
#30 Det blir isåfall ingen nästan gång om jag tänkt ta med nål. USCH!
Men jag ska inte ge upp, utan kämpa tills det blir helt friskt. 
#31 Nu förstår jag inte?
Du piercar ju huden även med pistolen. Är ju en typ av nål i i pistolen också, annars blir de inget hål ;)
#32 Alla mina vänner som har hål i naveln har tagit med nål, & dom säger att det gör otroligt ont. Pistolen kändes ingenting.
#33 Jag tog med "nål" (kanyl) och det gjorde inte alls ont :) Om det är en duktig piercare vet denne vart den ska ta så det inte gör ont.
#33 Man kan inte jämföra med andras upplevelser.
En del är känsliga, andra inte. :)
Du hade säkert inte fått speciellt ont av en kanyl heller om det är en duktig piercare.
Men det är självklart upp till dig. Men hur man kan föredra pistol framför kanyl förstår jag inte. Speciellt inte när man fått en sådan infektion som du har fått. Och efter att placeringen blivit dom den blivit.
Kan även tillägga att risken för infektion blir betydligt mycket större med pistol då det "krossar" sig in och mosar allt i vägen medan en kanyl tränger undan och gör så det läker lättare.
Och så är det lättare att placera smycket eftersom det är lättare att se!
#36 Måste få rätta dig där.. En nål/kanyl tränger inte undan vävnaden, den är ihålig och tar bort den vävnad som hålet motsvarar vilket gör att man inte får skador i vävnaden och det minimerar risken för det ska läka fult.
www.kickemcattery.se
Hade ingen aning om att det finns pistoler till navel och näsa.
Undrar lite hur vanligt det är med sånt här s***t hos frisörer, parfymerier osv.
Läser på den här sidan: För att en navelpiercing skall läka på bästa sätt bör smycket vara lagom långt. Tillräckligt långt för att luft skall komma till, men inte för långt eftersom smycket då sitter ivägen vid rörelse och hakar fast i kläderna.
Blomdahl Medicals navelsmycke löser detta problem. Du kan enkelt justera längden på ditt navelsmycke genom att flytta smyckesdelen längs med staven. Det innebär att navelsmycket alltid har rätt längd!
Kanske du kan göra den längre?
'Nej till frisör med pistol - Ja till piercare med kanyl'
Ja den ser ju onekligen för kort ut, som att den drar i det övre hålet liksom..som att huden i underkant av den övre kulan trycks ihop.
www.kickemcattery.se
Håller med #39.
Ts, skulle föreslå att du går till piercingstudio och byter smycke till ett längre.
Risken finns att det blir längre och längre hål vid den övre kulan om staven är för kort..
www.kickemcattery.se
Jag ska byta stav..

Om hålet inte försvinner (från kulan), om de börjat läka för att staven varit för kort eller för tung är mitt bästa tips att skaffa ett titansmycke med rätt längd och minre kulor då de väger minst.
Har själv haft problem med att huden inte varit tillräckligt stark, alltså inte pga infektion men detta gällde då en christina där detta problem är vanligt.
Haha sjuk tanke, om de går att ta i navel med pistol borde det gå med Christinan med.. otäckt att folk fortfarande använder pistol, trodde helt ärligt att det försvann för typ tio år sedan.. Ja, vad gör man inte för att spara eller tjäna pengar
,
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Tror inte det handlar om att spara eller tjäna pengar. Det beror nog mer på ren lathet.
Jag har en "tuss" under piercingen som trycker upp kulan mera. Vet inte hur jag ska förklara, men fick tips av en piercare (inte hon jag piercade mig hos) att jag kunde göra så. Har nu väldigt ont om pengar så har inte råd med längre stav.
#43 Det är titan :).

#44 Tror att frissan eller vem som nu tar hem dessa pistolkit gör det för att tjäna pengar inte för att de tycker det är så himla skoj att ta hål i folk:)

#45 Aha:) men då skulle jag bara byta nedre kulan till en "lås" kula ifall problemet kvarstår.
Vanliga "läkarstavar" är ju väldans billiga, kan du inte låna av någon? pengar alltså.. eller varför inte en stav om man gör rent den efter konstens alla regler.
#46 Det var ju ingen frisör.

#48, har inte någonstans påstått att du tagit hos en frisör utan att de är några av de oseriösa som tar hem och använder dej av pistolkit.
Har du testat att göra staven längre? Trycker du ihop den nedre delen så kan du dra i den så blir den längre. Jag gjorde misstaget att ta med pistol, sne piercing och ja, 8 mm kort. Min kompis tog samtidigt och fick den i 18 mm. Men men, har du inte gjort staven längre tycker jag att du borde det!
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
Hur har det gått??
www.kickemcattery.se
Ja hur har det gått? :)
Har ingen bild på hur det ser ut nu, men det ser myycket bättre ut!!
Jag har inte gjort staven länge, eller bytt den, men den åker inte in i nån grop längre. Gropen är nästan borta & piercingen håller sig på plats
Dock varas det litegrann & är liiite rött, men det ska jag få bort så småningom! Ska byta stav för säkerhetsskull. Probelmet är bara att jag inte har ett öre just nu ^^
Ta gärna en bild, man blir ju nyfiken
Skönt för dig att den är på bättringsvägen..
www.kickemcattery.se
#55 Det ser bättre ut, men jag skulle ändå råda dig att skaffa en längre stav när du har pengar.
#56 Japp, det ska jag göra :)
Det ser absolut bättre ut :)
www.kickemcattery.se
Här finns billiga smycken, tänk bara på att om du inte köper att stereliserat smycke så måste du koka det för att själv se till att det är rent.
http://www.crazy-factory.com/product_info.php?currency=SEK&products_id=1005
www.kickemcattery.se
Du har helt klart fått en alldeles för kort stav. Inte konstigt att du fick en "grop". Men ja, följ de andras råd och försök fixa en längre stav. Dock tror jag att det kommer göra lite ont eller vara lite obehagligt att byta. Lycka till.
/Jessica
Uppdatering
Jag bytte aldrig till en längre stav. Varför jag fick en grop var för att det svullnade upp runt om piercingen. När svullnaden lagt sig så vart staven till & med för lång. Nu har jag bytt piercing & det ser ut såhär:
(Ignorera att jag är blå på magen..)