Tungpiercing- tips?
Hejsan jag ska pierca tungan nu i veckan och tänkte bara höra om ni har några speciella tips?;))
Tisdag blir de av!:)
Bara slappna av, gå till en bra piercare och använd inte listerine att skölja med, det är för starkt för en nytgen piercing (dödar alla bakterier, även de bra). Skölj istället med koksaltlösning och vatten så ska nog allt gå bra.
Is är bra att suga på om man vill det pga svullnaden. Ha en extra kudde så du kommer upp lite med huvudet när du ska sova (man svullnar mest på natten när man ligger ner).
Lycka till :)
/Jessica
Tac, vad kan jag skölja med ? Som finns på typ apotek?:) Jag ska pierca på Bigslicktattoo:)
Men man får väl typ med nån eftervårdsprodukt?
Jag vet inte om man får det där ;) .. Eller kan man gurgla koksaltslösning?:)
#3 Där gjorde jag min!
Har du varit hos dom förut? Wiman är ju så himla skön! 
#4 På Big Slick får man inte med något, men dom rekomenderar Listerin. Man ska dock ha den milda, men jag kommer inte ihåg vilken färg den har.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
#6 Nej jag har inte vart där förut:) okej,men om man kör med vanliga listerinfast man tar halva vatten halva listerin?:)
#7 Kan man säkert göra! Men sen funkar det nog med vanliga också, men att man kanske inte ska gurgla så länge då 
okej,Men kan man gurgla koksaltslösning?:)
#9 Kan man säkert, men jag skulle aldrig komma på tanken på grund av smaken 
Haha jao kag är ganska kräsen med smaker men jag äter salt varje dag oh ibland så har jag testat allt möjligt haha men då kan jag köra med det men klarar jag inre smaken så får hag väll helt enkelt dra oh köpa listerin haha för kust nu har vi bara sb12 vatten melon hemma oh den är ibte stark den är bäsk oh sen känner man sog torr i munnen haha
Ja koksaltlösning ska du skölja munnen med, precis som med listerine. Men använd inte listerine! Det är för starkt. Det finns dock skölj man kan köpa hos percare som har tex citronsmak har jag sett. Går nog att få tag i på nätet någon stans. Så du får helt enkelt ta att det är lite äckligt annars, man vill ju ha de bästa förutsättningarna för sin piercing. Eller hur?
/Jessica
Ja de är klart man vill:)) men jag har läst om flux klorhexin eller vad de hette.. Är de förstarkt jag tänktebeftersom debibtebinnehåller alkohol
Ja, flux och alla andra skölj man har till munnen är för starka, som jag redan sagt. Använd koksaltlösning eller köp H2ocean tex eller liknande som finns hos piercare.
/Jessica
#14 Får jag fråga hur du kan vara så säker på detta? Det är ju ord mot ord så jag vill bara veta varför du är så säker på att just du har rätt?
#15 Jag går till en av Sverigest bästa och mest seriösa piercare, de utbildar sig regelbundet och har koll på vad dem gör. Du kan gärna maila dem eller fråga dem i deras grupp på facebook. Calm bodymodifications heter dem, ligger i Sthlm. Så jag litar helt och fullt på deras ord.
/Jessica
Jag använder koksaltslösning:)
#17 Och jag litar på min piercare! Så du kan ju inte säga att just ditt råd är rätt och mitt helt fel?
#18 Det som är grejen med Flux och Listerine osv är att de dödar alla bakterier, även de goda bakterierna man har i munnen. Och de vill man ju ha kvar. Klart det går att använda dessa munskölj, men det är då faktiskt bättre att använda koksaltlösning som passar kroppen bättre. Eller tex munskölj som är till flr piercingar.
Men du får gärna förklara varför du tycker att man ska använda Flux och Listerine, när det bästa är koksaltlösning? :)
/Jessica
Tillägg: Om de (munsköljen) dödar alla bakterierna kan det tex orsaka längre läkningstid.
/Jessica
Alltså.problemet är löst.och det är inget att tjafsa om.jag vet många som har avvänt listerin eller flux och fått infektionen.jagvet ÄVEN många som använt koklösning och fått infektion..de handlar nog inte så mkt om VAD man använder det är nog HUR man använder det.
SÅ
SLUTTJAFSAT!!
#19 Det är det som är grejen, jag har inte sagt att man ska använda Listerine eller liknande, utan jag sa att man kan ha. Och jag ville bara veta varför du var så himla övertygad om att du hade rätt och att det jag sa var helt fel? Men nu har du ju förklarat och jag ska vara ärlig, jag hadde ingen aning om att även den allra mildaste Listerine dödade alla bakterier, för det är ju det min piercare tipsade om, och som alla mina piercade kompisar använt, och ingen har haft komplikationer.
Största anledningen till att jag inte använt koksaltlösning är för att min moster som är läkare inte tyckte att det var bra (när jag hade navelpiercing) för att salt inte ska vara bra för sår och så vidare, då är det bättre med sprit. Och eftersom att hon sa att koksaltlösning tunnar ut huden och gör den torr så ville jag absolut inte ha det i munnen. Och sen smakar det ju inte så himla gott heller, haha 
Men jag visste faktiskt inte att man kunde ha det till tungan, men det är tydligen annorlunda på övriga huden och i munnen 
#20 Vi tjaffsar inte, vi diskuterar? Jag ville veta varför hon tyckte det och det är inget fel med det.
Men om ni ska diskutera en sådan sak, skapa gärna en egen tråd för jag har fått mitt svar oh på vissa ställen verkar de mer som ni tjaffsar.
#22 Jag vet inte om jag sa att du hade helt fel nån gång? La bara fram mina tips och det jag fått lära mig. Men nu vet vi hur vi tänker!
Men det där med att koksaltlönsing inte är bra för saltet, vet inte vad din piercare sa om det, men till ytliga piercingar så som navel så ska man alltid skölja av det efteråt, just pga saltet :) Men som du sa, olika för mun och hud.
Vet att många läkare säger det och ger rådet om att använda sprit istället. Men det torkar ju ut så himla mycket. Big no no. Men man gör helt klart som man vill. Men jag är bara glad att mina piercare är så seriösa och vill lära sig och utbilda sig hela tiden. Har gått till så mkt dåligt folk så mest därför jag vill försöka föra vidare bra grejer :) Inget illa menat mot någon!
/Jessica
Men salt utan jod kan man ha.
#25 Precis :)
/Jessica