Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1906 ggr
jonnson
0

Hur mycket...

…ska man låta sitt val av tatuering påverkas utifrån vad andra kan tycka? Jag är sugen på att göra en sjunde, på underarmen, utsidan/baksidan. Vill ha texten "Glöm inte bort att du är värdelös och illa omtyckt för den du är" från Björn Rosenströms låt Värdelös. Jag ser ironin i hela den låten, och framförallt den textraden. Men eftersom jag ofta går i kortärmat och jobbar som personlig assistent, så är frågan hur smart det är att göra en sån. Jag menar, vad kommer dom på jobbet att säga. Samtidigt vill jag verkligen ha den, nu. Men frågan är vad jag vill när jag inte är 21 år gammal, utan kanske 31 eller 41..?

[FruStein]
3

Hm. Bara att bli associerad med Björn Rosenström kanske inte är någon hit?

SandraNoSekai
0

Jag tycker du ska gör det för att det verkar som att du verkligen vill ha den och det är viktigast! Men då får du ju ta smällen att alltid ha långärmat på jobbet!

Min åsikt är att inte tänka över det här med "Vad vill ja ha när jag blir äldre" för det första kan vi aldrig veta det, sen så tycker jag vi ska leva i nuet och även om vi  tex. slutar gilla låten så kommer alltid tatueringen påminna om den tiden i livet då du skaffat det och låt oss vara ärliga nu, du kommer antagligen aldrig hata den låten när du blir äldre om du gillar den så mycket nu! Du må kanske glömma bort den lite eller att den inte betyder lika mycket men din tatuering kommer alltid påminna dig och då blir den betydelsefull. Vi alla borde snarare tänka "Vill jag minnas detta när jag blir äldre" för det en tatuering blir tycker jag! Ett minne av ett budskap, tid och plats!

Sen så tycker jag ju inte man ska tatuera in vad som helst när som helst så det krävs ju att man verkligen känner att man vill och att det inte är en grej man kom på dagen innan :)

DESU!~Cool

theraphosa
0