Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: läkning-och-eftervård
Läst 4339 ggr
LillaBenice
0

Tungpiercing-Hur vet man?

Hejaan tänkte höra hur man vet att ens Tungpiercing är helt läkt?:) Och hur stor är infektions risken nu när jag haft den i 8 snart 9 dagar?:)

Forgetful
0

Oj den är nog inte läkt än du ;O jag har fortfarande min i och jag har haft den i 3-4 veckor nu. Min kompis som har haft den i längre än mig tappade sin och efter 3 timmar fick hon knappt igenom den :/ tror du ska vänta ett bra tag till inann du byter piercing

//Forgetful

Forgetful
0

Eller du kanske inte hade tänkt ta ut den xD haha missuppfattade kanske..

//Forgetful

Forgetful
0

Det tar flera månader för det att läka och om du inte känner något så ska du inte oroa dig över infektion :) bara skölj munnen och håll det rent ^^

//Forgetful

LillaBenice
0

Haha nej då jag var bara lite nyfiken ;) samma med infektion jag har inte kännt något svullnaden är nere och den är jätt fin dock en liten grop bakom men de e väl normalt eftersom kulan låg där ett par dagar men även den har börjat försvinna lite :)) haha nej jag är som sagt bara lite nyfiken

Forgetful
0

Ja gropen är normalt x) tror man känner på sig om det blir infekterat men lite ömt är det ju ett tag x)

//Forgetful

Karmatarerskanise
0

Jag hade väntat minst 8 veckor innan jag hade bytat piercing och innan jag hade slappnat av med sköljandet.. Tror inte den är läkt ännu.

LillaBenice
0

8 veckor innan jag ska sluta sköla efter jag ätit oh så? Jag har bara ett liitet problem hag är redan så van med den att jag absolut inte tänker på att skölja för jag glömmer helt bort det efter jag ätit haha ;)

Forgetful
0

Jag sköljer inte längre efter maten heller, sköljer bara med Flux på morgon och kväll x) en sak du kan göra för att komma ihåg sköljandet är att alltid dricka vatten till maten, bara att spara lite vaten i glaset tills du ätit klart och skölj sedan med det :)

//Forgetful

Karmatarerskanise
0

#7 Både det och vad du nu än sköljer med morgon och kväll.

Gör det till en vana att skölja efter matintag.

LillaBenice
0

Haha de va de, ett tag ;) men inte längre men jag jobbar på de :)

wingren
0

Bytte min efter 4 veckor tror jag det var. Aldrig pratat med eller hört någon som fått tungan infekterad. Många piercare säger att man i princip inte kan göra något alls efter att ha tagit än fören på jättelänge. Jag både drack och hånglade under samma dygn (y)

Men givetvis alltid bäst att vara på den säkra sidan :) Men känn ingen panik om du skulle glömma ibland. Flux kan vara för starkt så gör med koksalt istället. Det ska vara det bästa, "recept" hittar du på nätet ;)