Navelpiercing nästa!
Har funderat i några månader och nu bestämt mig för att navelpiercing blir! Ringde och bokade tid idag och det blir av på Torsdag! Exclusive i Karlstad. Jag är nästan redan lite spänd och nyfiken på smärtan! Har sedan tidigare 3 hål i vänster öra, 2 hål i höger+helix samt septum. Spännande!!
Tidigare har jag varit sugen på 2 paralella i samma näsvinge och off center labrat, även labret har jag varit sugen på ett bra tag. Men försöker undvika piercingar som lämnar väl synliga ärr så länge jag orkar! :P
Mvh Ellenfyrkant
jag gjorde min navelpiercing i spanien för ca 2-3 år. jag tyckte inte det gjorde ondare är näsan eller öronen.
Jag är ju sjukt larvig när det kommer till kanyler i allmänhet. Jag gjorde blomdahl medicinal navelpeircing, När dem klämde ihop med den där tången så gjorde det ont som fan men sen själva sticket kändes inte något typ :)
Jag har tagit hål i naveln två gånger.
Första gången var jag yngre, 18 år och lite spänadre och piercaren sade "jag räknar till tre. 1…" och så tog han gålet på 1,5 :p så jag var spänd och chockad.. inte så snällt ;P Men ont.. ja, det känns men inte farligt.
Andra gången kändes det knappt alls, ett litet stick sen är det bra :)
På en skala mellan 1-10, måste jag säga att min gjorde en 1a, men om man räknar med min infektion jag fick några dagar senare, en 10a..
Dock gjorde jag med pistol, vilket tydligen ska öka risken för infektion. Men jag fick min infektion för att den "slets" i.
Det stack till, eller asså.. Piercaren bara tryckte igenom den & jag gav ifrån mig ett "uff" (haha) för att jag inte var beredd. Hon bara "Gjorde det där hon?" Då sa jag "Nej, är du klar?"
Det kändes verkligen inte, bara "stack till" eller vad man ska säga.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Kul! Hur smärtsamt det blir beror väl främst på din smärttålighet. Jag har vänner som nästan svimmat av smärtan, för min egen del låg jag ner och pratade med piercaren som sen helt plötsligt sa "Nu är det klart". Allt jag hade känt då var ett litet stick, som jag inte ens reagerade på, tången kändes ju mer. 
Men det går ju snabbt, så även om det skulle göra ont är det ju inget som sitter i.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Färdigt!
Jag är förvånad över hur lite det kändes. Tången kändes men var inte värst farligt, ondast gjorde det när kanylen var halvvägs men det var ingen fara det heller. Såpass att jag klarade att hålla mitt stone face. ;) Nej jag trodde det skulle vara värre. Att ta septum som var min första bortsett från örsnibbar var ungefär 40 resor värre men jag skulle kunna ta den smärtan igen. Jag är nöjd, den bev rak och lagom djup som jag tänkt mig!
Köpte med Barbarella body soap som jag ska tvätta med 2 ggr om dagen. Så trappar jag vä ner själv när jag tycker, har aldrig haft problem med de tidigare så läkningen går nog galant. Frågar mer av nyfikenhet i och med att det är en ny piercing för mig; under hur lång period behövde ni tvätta dagligen? Hur lång tid tog det tills det var hel läkt? När kunde ni problemfritt byta smycke?
Sen en fundering, jag och piercaren pratade inget om läksmycke eller så. Den jag fick ser ju ut att passa perfekt och jag svullnar sällan något märkbart just. Men man brukar ju få en som ser för lång ut för att byta ner sig, funkar det inte så på navel?
Mvh Ellenfyrkant
¤6
Grattis! :)
Var JÄTTE noga med att tvätta! Och smörja med mjukgörande!(HElosan beöver inte vara det bästa) Jag använde Nivea Creme. Det är viktigt att du alltid använder samma kräm som en gång funderar bra. Om du inte har tillgång till den krämen kan det vara bättre att vänta till dagen efter än att ta en annan kräm för att. Flera av mina vänner har råkat ut för infektioner då.
Bytte kompress över varje dag i ca 1 vecka.
Jag tvättade två gånger dagligen i kanske… hmm.. 3 månader eller så. och sedan en gång om dagen i ca 2 månader till. Fick en liten infektion trotts detta, men gick direkt till piercaren och fick tips om att ha en tuss med asolsprit på och sen var det bra på knappt tre dagar.
Efter ca 5,5 månader började den kännas läkt på riktigt. Nu har jag haft den i 13 månader och har inga problem alls :)
Första gången slarvade jag lite med rengöringen i en period och i en period var jag FÖR noga och pillade mycket… gick inge vidare :P Denna gången hade jag lärt mig :p
Gå gärna ofta in till piercaren och visa upp naveln om du har vägarna förbi, innan det blir något .. så att de ser hur den ser ut och kan ge dig tips på hur just du bör behandla den och så.
Staven man får är oftast längre, men då det är nytaget är det väldigt spänt och även om det inte syns blir det en svullnad. Då det läkt en tid drar hålet ihop sig och då ser ut att staven ser längre ut. Gå då alltid till piercaren och fråga om du kan/bör byta. Det är inte bra att gå runt med för lång stav under läkar tiden heller, gjorde jag min första gång och belastningen blev för hög.
Mitt tips!
OAvsett hur jobbigt det kan kännas att göra rent och smörja och att inte få byta smycket osv.. det är så värt att bara göra och vara noga med! :)
Lycka till!
Justja! Då och då gjorde jag en koksaltlösning som jag hade i ett snapsglas och satte över piercingen i ca 20 minuter. Det gjorde att jag fick ut MASSOR med smuts, så som ludd från tröjor m.m. och efter det sköljer man noga, och smörjer. Så mår den toppen :)

efter att studerat lite nogrannare ser jag trots allt att staven är lång. Det sticker nog ner iaf ett par millimeter, i naveln så att säga. Men känns bra! Har inte fått rådet att smörja in tidigare. Har tillgång till nivea, helosan, idomin och allr möjligt. Men är det inte dumt att ha en parfymerad? Vad blir konsekvensen av att inte smörja?
Mvh Ellenfyrkant
Smörj helst med en antiseptisk salva - tex Helosan, då den hjälper till att "rengöra" såret. En parfymerad kräm som tex Nivea skulle iaf aldrig jag använda. Du kan bli torr om du inte smörjer men det märker du ju själv..smörj vid behov och ha lite sunt vett så brukar det lösa sig :)
www.kickemcattery.se
Att smörja är jätte viktigt, just för att inte bli torr.
Anledningen till att jag valde att använda Nivea var för att min kompis fick en rejäl infektion av Helosan, som ledde till att den genast började vandra utåt. Vet att parfymerad egentligen inte är bra, men för mig funkade denna bättre än då jag hade helosan första gången :)