Äta fast föda direkt?
Piercade tungan igår, den är bara lite svullen så jag skulle KUNNA äta om jag vill.
Men, alla jag pratat med som har tungpiercingar, säger att man borde vänta 1 vecka tills man börjar äta fast föda, första veckan ska man äta flytande, pga att infektionsrisken är större om du börjar äta fast föda ganska omgående.
Nån som vet huruvida detta stämmer eller inte?!
Jag dreglar sönder varje gång jag ser en macka eller riktig MAT, är redan trött på soppa, kräm, yoghurt och sånt.
Kan jag börja äta redan efter 2 dygn eller gör jag bäst i att vänta så nära en vecka jag orkar?
Jag är ju rädd för att få infektion, det är därför jag vill kolla innan. Ska maila piercaren också men tänkte att svaret nog kommer dröja ett tag, därav mitt inlägg här.
Jag har aldrig fått höra att infektionsrisken är större med fast föda. Jag åt samma dag jag gjorde min, fast föda.
Så länge du sköljer efter och inte äter starkt kryddad mat så ska det inte vara några problem.
Självklart kan du äta. Varför skulle risken vara större med det?
Du behöver ju inte äta skit stark mat och sådär första veckan, men mat kan du äta.
Jag åt kanelbulle någon timme efter jag tagit min.
Sen dagen efter vart de riktig mat.
Allt du måste tänka på är att skölja munnen med vatten efter för att få bort all mat och sådär.
Tugga försiktigt så du inte biter i staven (tror jag råkat bita sönder en tand..)
Att folk säger flytande är bara för att det är lättare, inte råka bita i piercingen osv har jag fattat det som.
Så är du hungrig, spring och ät! ;)
#2 Bra där, glömde påminna TS om att äta försiktigt så hon inte biter i stven. Är lätt hänt att man blir alldeles till sig när man äter och blir oförsiktig ;)
#3 haha ja! Snabbt ska de helst gå ;P
Jag har aldrig fattat vad som menas med fast föda ens..första dagen kunde jag typ bara äta saft soppa men dagen efter så var vi p sjukhuset med min pappa,oh då åt jag lasagne efetr det äter jag ALLT!;)
#5 Fast föda är mat man tuggar, föda i fast form. Inte vätska, flytande.
Ahaa haha då hänger jag med för mig a de typ knäckebröd haha
#7 Haha, hur har du fått det till knäckebröd? :P
Hahaha knäcke bröd är hårt och vasst haha tror de va så hahahaha
Hahaha ok, men nu vet du
Förstår att du undrade haha! "är folk helt galna i knäckebröd eller vad är det med dom" ;)
Hahaha ja typ så har kag tänkt oh när folkbskriver ej äta fast föda jag bah men vemf*a är så dum att den stoppar isig knäcke bröd haha ;)
Jag har ätit fast föda varje gång jag piercat tungan, eller snarare försökt. Det gör så ont och det är så svårt.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?