Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 6789 ggr
[halli]
0

Tungpiercing för långt bak?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag piercade tungan igår, och jag tyckte det såg rätt okej ut igår, men nu idag när jag ser tungan i spegeln så känns det som att den sitter för långt bak. Visst den är ju väldigt svullen nu och jag kan knappt räcka ut tungan, för när man gör det så ska väl ändå piercingen synas? Men det krävs väldigt mycket ansträningar för att få ut den haha om ni förstår hur jag menar.

Jag lägger upp bilder så får ni se efter om ni tycker den sitter bra eller om den är för långt bak..

[halli]
0

nr 2

[halli]
0

nr 3

[halli]
0

Jag har även mätt den, och för tillfället när den är svullen (vet inte om det spelar nån roll) så sitter den 2 centimeter in från tungspetsen

Karmatarerskanise
0

Jag tycker den ser ut att sitta bra. Sitter den för långt fram är risken större att skada tänderna. Du får vänta och se sen när svullnaden lagt sig, då ligger piercingen rätt.

Som sagt, jag tycker den ser ut att sitta bra.

[halli]
0

Kan det va så att den flyttas fram lite när svullnaden gått ner? För den sitter rätt "långt fram" på undersidan av tungan.

Sen har jag en fråga till; kan man få ont långt bak i tungan? Asså ända ner i halsen typ? För jag känner att varje gång jag rör tungan så får jag ont i halsen..

Karmatarerskanise
0

#5 Tror det är en smärta som inte är allt för ovanlig ja.
Det är inte säkert den flyttas fram på ovansitan, många gånger sätter man piericngen på det viset just för att tänderna inte ska skadas.Dessutom är tungan kortare på undersidan.

Som sagt, jag tycker den verkar sitta bra. Bättre längre bak än för långt fram.

OttoIsTheShit
0

jag tycker också den sitter bra. å det dar med smärtan i halsen hade jag också:) slutade efter ett tag

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

[SweetRose]
0

Den ser ut att sitta perfekt :) Har haft min i 1 år och den sitter också 2 cm från tungspetsen, det ser ut som ett större avstånd nu när den är svullen för min ser ut att sitta mycket längre fram.

[halli]
1

Okej vad bra! :) då behöver jag inte oroa mig då, jag får helt enkelt vänta o se tills svullnaden har lagt sig, jag är väldigt nöjd med den i övrigt, att jag ens vågade göra det xD

[trollskogen]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ot fråga till er som gjort den .

Hur ont gjorde det?

jag har massa andra piercingar men just att göra i tungan får mej att rysa av panik för smärtan.

Jag har klarat näsan navel bröstvårta och intim utan att tveka men just tungan ….

Hjälp mej att komma över min paniktröskel här , vill ju gärna ha en sån :(

[halli]
0

Jag kan ju säga att jag TRODDE det skulle göra mer ont än vad det gjorde, det är inte alls så farligt som man tror, och jag tror definitivt att naveln är värre än tungan, så har du klarat naveln så är tungan inga problem ska du se Glad

[SweetRose]
0

#10 Hos riktigt duktiga piercare känns det inte ens eftersom de tar precis mittemellan musklerna där du inte har känsel, kände inte när jag gjorde min alls! Glad

Naveln tyckte jag inte heller gjorde så ont men ondare än tungan gjorde den.

Karmatarerskanise
0

#10 Jag kände bara själva piercingen av huden, sen gjorde det inte ont.

Men har en väninna som tyckte det gjorde skitont. Så det beror nog på hur mycket smärta man tål också. Men har du klarat bröstvårtan så lär nog tungan vara en piece of cake.

[trollskogen]
0

Kan man bedöva tungan på nåt sätt tror ni ?

[halli]
0

Det enda du själv kan göra är väl precis innan försöka bedöva med så mycket is som möjligt, men jag tror inte det kommer hjälpa..

Karmatarerskanise
0

#14 HAha nej. Kanske då som halli skriver att suga på is precis innan.
Men behöver man bedövning för att pierca sig kanske man ska låta bli ;)

Känns lite underligt att du kan pierca bröstvårtan och näsan men är rädd för tungan. Förvånad

[halli]
0

Håller med Hera, jag förstår inte hur du kan va rädd för att pierca tungan.. bröstvårtan måste ju va typ 1000 gånger värre Obestämd

[trollskogen]
0

Jag använde emla salva på bröstvårtan Skäms

Inspiration
1

#18 Dock ska man aldrig bedöva innan man piercar sig, det måste man meddela piercaren i alla fall. Huden kan dra ihop sig av bedövningen, vilket gör att piercingen kanske kan bli felplacerad utan att det var meningen.

Men ja, piercaren måste veta om det. Brukar inte vara så poulärt. Och om man nu ska pierca sig så får man nog ta den snabba smärtan.

JoyBysen
0

Jag var också orolig över att min satt för långt in, var ungefär samma som din, men den "åkte fram" lagom mycket när svullnaden gått ner! Glad

Tyckte inte det kändes något alls att ta min, kände inte ens "sticket" Glad

Niini
1

Tycker den sitter hur bra som helst. Är asfult om en sån piercing sitter riktigt på tungspetsen tycker jag.

[halli]
0

#21 Okej, vad bra! Glad

Mischa
0

Ser bra ut, hellre för långt bak än för långt fram.

≧◔◡◔≦

NyhamnsTeddy
0

jag har en kompis som piercade tungan, när tungan hade svullnat upp så såg det ut som om den satt jättelångt bak… men sen när svullnaden hade gått ner så satt den nästan för långt fram!så du behöver nog inte oroa dig:)

[halli]
1

Svullnaden har gått ner nu rätt rejält och nu syns det att den sitter längre fram än vad den gjorde innan så jag är väldigt nöjd Skrattande

Karmatarerskanise
0

halli vad bra :)

fettmedkevlar
0

Måste säga att din piercing TS satt mycket längre bak än min. Jag har ändå relativt lång tunga men "bandet/strängen" på undersidan sitter ganska långt fram. Om jag själv hade fått välja så hade jag flyttat bak piercingen minst en centimeter på mig själv.

Så slutsumman, din piercin ser toppen ut.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Loveradio
0

Förresten ang. bedövning så tycker jag munsköljen man får precis innan man piercas är så stark så att tungan känns bedövad.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Ilya
0

halli! Hur ser din piercing ut nu? Jag piercade tungan för 2 dagar sen, är också liten nojig precis som du var i början, om den sitter för långt bak eller inte!

Min sitter också 2 cm från tungspetsen, MEN min tunga är däremot inte lika svullen som din var..

Posta gärna bild på din tunga!