Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 2428 ggr
[Kajsa91]
0

Min helix har växt igen lite..?

Jag gjorde en till helix i våras eller sommras, minns inte riktigt när.
Gjorde den med pistol, och jag vet att man inte bör göra det så ni behöver inte berätta det ;P

Efter ett tag började de bli en sån utväxt där bak för smycket satt ju hårt eller så.
Så jag bytte till en stav man har i tungan som var lång så de skulle försvinna vilket det gjorde.
Sen bytte jag till ett vanligt öronhänge och fick en sån igen.
Så för några dagar sen skulle jag sätta i staven igen men den går inte igenom.
Kan det har växt igen för det blir infekterat? Eller kan de bara vara mindre för det är svullet och sådär? :P

Beställde hem en stav med 1.2 och inte ens den går igenom.
Staven innan det var betydligt tjockare och har ju gått igenom förr.

Är så sjukt mesig och håller på att svimma och spy när jag försöker få i ett smycke på en piercing som gör ont, så inte lätt att stå där och trycka lite försiktigt och sådär. =/

Just nu får jag gå runt med ett sånt örhänge som ser ut som en krok för inget ska trycka på eller sådär. :P

[Kajsa91]
0

Fick igenom de nu efter massa våld och blod. xD

patronsaint
0

Kanske inte så smart att spräcka upp ett hål. hade nog vart bättre att försiktigt töja upp det. Helixarbrukar ju iofs vara en pain in the ass att töja..

I want to be like the patronsaint of reality.

EmyJ
0

Ta ett nytt hål tycker jag om det börjar krångla igen, och gör det hos en riktig piercare denna gång :)

www.kickemcattery.se

Allt2
0

Om du får som en hudflik, fram eller bak ska du behandla med natriumklorid/koksalt i ca en vecka lite olika så ska det försvinna :)

[Kajsa91]
0

#2 Vet, inte de smartaste :P

#3 Ta om vill jag helst inte, så jag försöker lite till.

#4 Tack! :) Ska prova de.. Just nu har jag typ tryckt på den så de kommit var och blod och försökt dra bort den.. Inte så jätteskönt, så ska ta och prova de :) Tack.

EmyJ
0

Nej nej nej inte dra bort! Då skapar du ju ett öppet sår där bakterier mer än gärna flyttar in.

www.kickemcattery.se

Inspiration
0

Dock ska man ta bort torkad sårvätska, för det är mums mums för bakterier :P

EmyJ
0

Jo annars är det en buffe för bakterierna ju ;)

www.kickemcattery.se

Allt2
0

Varsågod! :) Jo jag glömde säga det att du ska trycka med koksaltet, med en kompress helst och sen är det bra om du har möjlighet att sova med det ganska hårt lindat då det ökar effiktiviteten :)