Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 4020 ggr
[Koppsal]
2012-01-14 20:52
0

Vertical labret

När jag fyller 18 (om 2 år) så vill jag gärna skaffa en vertikal labret. om jag inte får det tidigare…

måste man ha en speciell slags underläpp för att kunna ta den piercingen? hur ska underläppen se ut i sådanafall?

Hur svårläkt/lättläkt är den?

Hur tar man bäst hand om den under läkningsperioden? :)

Karmatarerskanise
2012-01-15 22:48
0

putt

Liss
2012-01-15 23:02
0

Att det skulle behövas en viss form på läppen, har jag svårt att se. Har du tjock läpp, får du ett större/längre smycke. Har du en tunn läpp, får du ett kortare/mindre smycke. Placeringen utgår piercaren också ifrån hur dina läppar är formade. Så det går nog bra i vilket fall som helst.

Eftersom den är en ytlig piercing, alltså inte går rakt igenom köttet utan har ingångs och utgångshål på samma sida, så är det lite mer svårläkt än en vanlig labret. Den kan bland annat vandra, och kulan gräver gärna ner sig i läppen. - Eftersom kroppen försöker vänja sig på bästa sätt med ett främmande föremål. Läktid är på ett ungefär 6 - 8 veckor.

Försöka att inte slå i den på något sätt. Tvätta med koksaltlösning - bäst enligt mig. Och inte byta smycke tills den är ordentligt läkt. Vilket brukar vara en tid efter att man faktiskt tror den är läkt. Annars brukar piercaren säga några väl valda ord.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Koppsal]
2012-01-16 06:48
0

#2 Tack så jätte mycket för svaret!! :)

[xDAMPBOBPSYKFALL]
2012-01-16 19:46
0

finns de typ inte.. vertikal offcenter labret?
Funderat på de ett tag och fasen va snyggt de hade vart :o

Liss
2012-01-16 22:43
0

#4 Klart du kan göra :) Bara höra med piercaren. Jag funderade på det ett tag också. Det skulle vara mycket snyggt.

Det är en väldigt bra fördel med vertikal, då den inte stöter emot några tänder eller nöter på tandkött. Nackdelen är ju att den kan vandra ut.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆