Labretsmycke - likadana?
Är denna och denna likadana? Dvs plast?
Vill byta mitt stålsmycke till plast istället, har haft labret med stål i 2 år, och märkt att den skaver och att jag själv skaver ner tandköttet också.
Anledningen till att jag undrar om domdär två är likadana är för att på första sidan står det klart och tydligt att det är PLAST, på andra sidan står det inte.
Och jag vill helst beställa från den andra sidan, eftersom jag beställt därifrån förut och inget slår deras priser :)

Det står att det är Bioflex och bioflex är plast. :)
Mvh Ellenfyrkant
Ahh okey.. tack :)
Inte funderat på en sån här då?
http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=9117&from=116
/Jessica
#3 Jo, jag såg den också :) men tänkte att plast borde skava ännu mindre.. eller så skaver dom båda lika lite kanske?
#4 Vet faktiskt inte.. Men plast kan ju ha vassa kanter, men antar att dessa smycken inte har det. Hade ju varit opraktiskt :P Det bästa är att gå till en studio och låta dem ta en titt, i värsta fall måste man ju ta ut piercingen om den skaver för mycket och på fel ställe :/
/Jessica
Var skaver det? Mot tandköttet eller tänderna? Tror att båda kommer skava, men om det är på tänderna känns det som om att stål skulle vara värre. Men då hjälper ju medlaben till, då den har någon slags "studseffekt".
/Jessica
#7 Både och :P både tandkött och tänder känns som det "klickar" emot när jag pratar och så. Antar att det är det man menar med skaver.. ska till piercaren om 6 dagar, så ska fråga honom då om labreten har skavt nånting.
Vet egentligen inte själv, vet bara att jag "drar" den fram och tillbaka mot tandköttet, typ kliar med hjälp av den.
Och när jag pratar klickar den ofta emot tänderna.
#8 Mot tandköttet kommer den alltid vara, men om det skaver så blir det ju sår eller likande. Annars gör det nog inte så mycket :) Men mot tänderna är nog värre om du har stål tex, då det kan nöta ner emaljen. Men de brukar sätta piercingen så att den inte kommer åt tänderna.. Fast nu kanske jag bara tänker på medusa, har inte nån labret eller så själv, bara medusa :P
Men bra att du ska till piercaren snart iaf, så får denne kolla om det har skavt någonting.
/Jessica
#9 Aha okej.. men då är det nog lugnt, för jag har inga sår eller liknande på tandköttet. Killen fick också kolla, han tyckte tandköttet såg fint ut så det är nog lugnt på den fronten.
Jag är bra på att nojja mig kan tilläggas haha :P
Har en Twister i läppen nu, den känns som den "skaver" mindre mot tandkött, men den klickar också mot tänderna ibland.
Men egentligen gör väl alla läppsmycken det ibland? Går väl inte att komma ifrån eftersom det sitter så nära inpå tänderna..
Vet inte ens varför jag börjar tänka på detta nu, tanken slog mig häromdan att jag haft piercing i läppen i 2 år nu, då lät det så länge att jag började tänka på om det skavt nånting.
Hursom, så får vi se vad piercaren säger :)
Tack för hjälpen Inspiration!
Jo tror alla slår emot tänderna, min medusa kommer också emot ibland när man gör olika miner eller så, även tungpiercingen har slagit emot nån gång. Men än så länge har det inte gjort någon skada :)
Hoppas allt går bra!
/Jessica