Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 3890 ggr
Nicolina
0

Köpa örhängen

Jag tog mina första hål i öronen när jag var 8år, fortsatte i tonåren att öka på antalet och har nu 2 hål i ena örat och 3 i det andra. Men så i mitten av tånåren så började det krångla och jag hade svårt att ha örhängen, det gör helt enkelt ont och kliar jättemycket, och örsnibbarna blir alldeles röda. Ett tag funkade det att stå ut och låta örhänget sitta i ett dygn så lugnade det ner sig och gick bra bara jag inte tog ut dem sen men det går inte längre då det gör alldeles för ont.

Har aldrig använt annat än Guld och Titan, inte ens Silver förutom nån ynka enstaka kväll när jag velat ha speciella örhängen.

Idag har jag inte använt örhängen på säkert 2-3 år nu, men vill ju sååå gärna! Har en navelpiercing sen 2008 där smycket är i kirurgiskt stål och var så nervös innan att det inte skulle fungera då jag vid den tiden fortfarande använde lite örhängen, men det materialet har jag aldrig haft problem med - så frågan är om det finns örhängen i samma material?

[SweetRose]
0

Dum fråga kanske men sover du med örhängena?

Nicolina
0

Ingen dum fråga om det har betydelse, men ja har alltid sovit med örhängena på. Annars glömmer jag att sätta på mig dem nästa morgon igen ;)

[SweetRose]
0

Där kan du ha problemet! När du sover skaver du upp hålen igen och irriterar örat. Jag kan inte sova med örhängen för då blir det så som du beskriver.

Nicolina
0

Men hur menar du skaver upp hålen igen? Jag tog ju mina första när jag var 8 år och sov med örhängerna på i en massa år utan några som helst problem, utan det kom ju långt senare i tonåren.

Idag räcker det att jag sätter i ett par örhängen i varsitt öra och det gör ONT direkt, ömmar, hela örsnibben blir röd och varm. Dessa problem kom ju först flera år efter att jag tagit hål i öronen.

[mikaela07]
0

http://www.crazy-factory.com/product_listing_ng.php?cat_id=443#

Här t ex, kanske inte superutbud dock men det finns allt :)

Nicolina
0

Toppen, tack för länken! Skrattande

[SweetRose]
0

#4 Alltså att det irriterar hålet. Jag tog mina när jag var 10 och de uppför sig bara sådär när jag sovit med dem. Men om det gör ont direkt när du stoppar in örhängena så är det nog något annat :o Hoppas det löser sig!

Nicolina
0

Ja det gör ju ont på engång när jag sätter i ett örhänge, trots att det fungerat bra i flera år innan. Tänkte beställa örhängen från sidan jag fick tips om så får vi se om det fungerar =)

Karmatarerskanise
0

Låter ju verkligen som allergi. Hoppas det fungerar med dom du ska testa.

Nicolina
0

#9 Jo jag är ju rädd för just det, att det är allergi =(
Men har inget bekräfat kring allergi, utan bara teorier. Är dock bara känslig i öronen, naveln har aldrig varit något problem utan läkte jättebra. Har heller aldrig haft problem med halsband eller ringar, utan just bara öronen.

Sista funderingen jag har nu är att jag länge haft problem med mycket torr hårbotten och torra öron, inte mjäll utan något annat och funeringarna har gått åt psoriasis eller exem - långsökt kanske, men funderar på om det hänger ihop med öronen också?