Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 3759 ggr
[Kajsa91]
1

Fråga om medusa piercing..

Jag hade en medusa innan men tog bort pågrund av att de kom kött över plattan där inne eller vad man säger.
Började göra himla ont så tog bort den tillslut.

Är de normalt att dom de kommer kött/hud eller vad det är över dom?
Hade läkarstav i så den var inte för kort eller så.

Skulle de funka att ha en stav med kula inne i med? Att de kunde underlättat?

är sugen på att göra om min, saknar den verkligen.
Vill dock inte veta hur ont de kommer göra att göra den på samma ställe igen. xD

Kommer hålet/ärret bli mycket fulare om jag tar bort en gång till sen? Eller sak samma typ?

En jävla massa frågor där.. :P

Karmatarerskanise
0

Vad jag har förstått så är det ganska vanligt att köttet växer över plattan. HAr dock ingen själv.

JossanH
0

Min platta låg i en liten sänka i läppen så skinnet låg lite över. Dock gjorde det inte ont eller störde för plattan gick lätt att röra på ändå.

Dock är medusan en av de priercingar som jag absolut tyckte gjorde ondast och även om jag ibland tänker att jag skulle ta om den så tror jag det skulle göra sjukt ont, och jag vill inte ha ett fulare ärr än det jag redan har.. Det syns inte mycket men jag stör mig ändå på den lilla pricken..

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Kajsa91]
0

#2 Ja, den gjorde otroligt ont att göra, så hur ont de gör att göra där igen vill jag inte direkt veta..

Ja, stör mig med på de lilla hålet jag har kvar. Ser jag mig i speglen drars blicken direkt dit.

[mikaela07]
0

Hade också som en liten köttflik som låg över plattan, gjorde lite ont ibland, speciellt när jag var nyvaken. Lyckas nästan alltid sova så att mina läppar svullnar..

Dock tyckte jag inte att den gjorde speciellt ont att göra, och jag fick göra om den eftersom hon halkade till eller något så att den blev skitsne. Bara att pilla ut och göra om, dock vid samma tillfälle så den hann ju inte läka direkt. (Ja, den var gjord i studio). Tycker att tungan var värre faktiskt.

[SweetRose]
0

Alla jag känner som haft medusa har fått kött som växt över plattan på undersidan, så jag antar att det är rätt vanligt.

[Kajsa91]
0

Ni har ingen aning om de kan bli bättre att ha en kula där inne?
För jag fick jätteont när de hände.. Gjorde ont att le, skratta och sådär.

JossanH
0

#6 Det jag tänker är att om du använder dig av en kula så är risken mcket större att det kommer skava mot tandköttet. Har en kompis som hade en labret som skavde upp hennes tanköt ca en halv cm så tanden blottades.. Inget vidare det där så var mycket försiktig med vad du använder inne i munnen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Kajsa91]
0

#7 ah, ja. Kanske inte så bra då..

Får se om jag vågar chansa igen att göra den. Har en smiley så vet inte om de är dumt att ha en medusa med då.