Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3722 ggr
LillaBenice
0

Skissa?

hejsan, Jag är 15 år som fick lova att tatuera någon form att "Mamma Pappa Bror Syster" tatuering idag! jag vill göra det då det är min familj som betyder allt för mig. och min syster är borta,men finns ändå med hela tiden i mina tankar.Bara jag betalar det själv!:)

Jag har en tanke på ungefär hur jag vill ha det. typ som ett hjärta där det står mamma pappa bror syster på något sätt runt,men eftersom jag är så totalt värdelös på att rita överhuvudettaget kan knappt rita ett hjärta.. Så så undrar jag om någon här skulle vilja göra några olika skisser, det ända jag kräver är att det står mamma pappa bror syster och att det ska få plats på min överarm som inte är så mega stor.

Karmatarerskanise
0

Fin ide, men jag tycker du ska vänta till du har åldern inne. Då ökar chanserna för att du ska hitta en bra, seriös studio.

LillaBenice
0

Men andledningen till att jag ska göra den inom en snar framtid är då ajg vill att min mamma ska hinna se den (Hon mår dåligt,har en stroke riskerar få tbaka diabetes m.m) Så vill jag göra den innan hon försvinner.
Och jag vet en som kan göra den,dock är de en som gör hemma(jag vet att sådant inte stöds här men iaf nu är de så.)
Men hon är iaf grymt duktig :)

[Kajsa91]
0

Tycker du borde vänta. Är himla glad att jag aldrig gjorde någon när jag var 16-17 år då jag hade ångrat mig nu med de idéer man hade då, var man ville ha dom mm. Bättre att vänta tills åldern är inne.

Att du vill att din mamma ska hinna se den kan jag förså, men att göra en hemma är inte de smartaste kanske..?

LillaBenice
0

Hon som ska göra den är väldigt duktig oh noga med hygienen, men förlåt om jag låter otrevlig men .. Jag frågade inte efter borde jg vänta svar utan om någon kunde hjälpa mig. Ångrar jag den så ångrar jag den inget stt göra åt men det är en sådan viktig sak för mig att jag inte skulle ångra den!:)

LillaBenice
0

typ en sådan här skulle jag vilja ha, fast utan färger och at de står Family
och utan 66,Någon som skulle vilja försöka sig på det? jag är ju somsagt totalvärdelös på sådanna saker.

http://dingo.care2.com/pictures/c2c/share/28/280/048/2804880_370.jpg

[Kajsa91]
0

Hon som ska göra den kan väl skissa upp?
Känns som att folk som är duktiga på de bruka inte vara totaltvärdelösa på att rita.

LillaBenice
0

Men grejen är den att jag vill se innan så de blir bra oh fortfarande kunna välja oh sen säga att det här vill jag ha typ haha;)

[Kajsa91]
1

Du kan väl träffa henne och låta henne skissa upp några idéer och sen tänka och komma tillbaka?

LillaBenice
0

Ja kanske det,men jag frågar om någon här vill hjälpa mig innan.

Inspiration
1

Men det är ju detta du har tateraren till. Om du nu verkligen vill gå till denne (trots att du är under 18 och skulle kunna få det så mycket bättre om du väntade) så kommer den skissa upp och följa dina önskemål, ändra och fixa som du vill ha det.

Och om du är underårig kommer du helt enkelt få ta att du får lite motargument emot dig med ålder osv. Eftersom många tatueringar blir så himla dåliga eller halvkassa så känns det onödigt att chansa. Varför stressa med detta? Såg att du ville att din mamma skulle se det, men om det blir dåligt då? Hade inte velat visa upp nån halvtaskig tatuering då..

Mitt RÅD är att vänta. Visa gärna kanske en idée för din mor. Men visa henne mer att du älskar henne här och nu. Jag anser att inga som tatuerar folk under 18 är seriösa. Har sett och varit hos sådana, och det har aldrig blivit bra. Och en stor cover-up är ju inte så kul att behöva punga ut.

Men du gör som du vill. Men då ska du kolla noga igenom vad artisten har gjort sen innan. Kolla linjer, hur de fyller i, om du kan få se hennes verk  verkliga livet och kanske jämföra med hur du verkligen vill att det ska se ut.

Och jag kan inte hjälpa dig att skissa, för att gå tillbaka till din ursprungliga fråga. Lycka till.

Rumblebee
0

Visst, hon kanske är en duktig konstnär, men exakt hur säker kan du vara på att hygienen är som den ska? Bara för att hon använder engångsnålar, så betyder inte det att det är riktigt rent. Även arbetsytan ska ju vara desinfekterad. Använder hon engångs handskar när hon jobbar? Det finns även vissa som tycker att man bör plasta in en del utav sladden till tatueringsmaskinen.

Kom ihåg att hon trots allt kommer att tillfoga dig ett öppet sår. Om du gör dig illa och måste sys, så går du ju till en riktig läkare eller hur? och inte någon som syr ihop sår hemma i sitt hem, även om denna person är duktig på att sy, och verkar ha det rent.

Monarchy
2

Tror inte din mamma vill att du ska få en dålig taturing.  få infektion.
När man tatuerar är det inte bara att rita dit lite färg, utan det ska in i huden, och man får inte gå för djupt, etc etc. Tatuerar man hemma går det stort sett inte att få det rent.  Med stor risk är inte utrustningen steril än vad säger.  Färgen kan vara farlig då hon säkert köpt den på internet.  Nej inte värt att få det. Din mamma kommer inte bli glad om hon ser det misstaget.

Skapa ett annat minne ist, lycka till!

LillaBenice
0

Min mamma är med på det och det är mitt val, får jag fråga vad som gör att sådanna som tatuerar i studio, vad är det som säger att dom harde bästa. Att dom har helt sterilt att dom inte köper färgen på internet. Jag skulle inte ha skrivit min ålder!! Då kanske jg hafe fått hjälp med det jag ber om jag vet precis vad en tatuering innebär jag är påläst jag vet vad jg vill och jag är mucket mognare än många många andra i min ålder! Är de bättre att jag drar utomlans oh gör den där? Där jg inte vet något där jag inte kan gå tillbaka och fråga?? Varför ska alla klaga på min ålder man kan förihelvete inte säga att en på 15 är mer omogen än en på 20!!

Inspiration
1

#13 Alla i studio har inte det bästa. Därför man ska kolla upp innan vart man går. Men oftast har de fått "utbildining" eller gått som lärling som det heter, under ex antal år. Om man är hemmapulare så har man ofta lärt upp sig själv och vet då kanske inte vad man gör för misstag. Jag tror inte heller att man utvecklas på samma sätt om man gör det hemma gentemot om man skulle ha en bra lärare, vägledning osv osv.

Och jag tror absolut inte att det är ett bra alternativ att åka utomlands och göra det. Det brukar också blir lite halvdant..

Det är ingen som klagar. Vi ger dig råd. Vilket man gör på ett forum. Vad hade du förväntat dig när du vet att sidan inte stödjer hemmapuleri? Sen vet jag inte om någon skrivit att du vore mer omogen pga din ålder?

Finns det inget annat sätt du kan visa din kärlek för din mamma på? Jag förstår verkligen inte varför du vill riskera att få ett dåligt resultat när du kan vänta 3 år och få välja och vraka mellan världens alla duktiga tatuerare. Då kan du kolla upp precis vilken tatuerare du vill ha, någon som är grym på den stilen du vill köra i. Någon som man vet ger bra resultat.

LillaBenice
0

Det handlar inte om att ge kärlek, kag vill slltid ha henne med mig. Mer än bara i mina tankar..! Jag frågade envart om någon ville vara snäll oh hjälpa mig med att skissa inget annat!

Inspiration
0

#15 Jag förstår vad du menar. Men samtidigt så är detta ett forum där man diskuterar. Vi vill bara hjälpa dig att få det bästa, inget ont menat. Men som jag sa, om du verkligen vill gå till en hemmapulare så lär denne ha tid att skissa åt dig. Precis som en riktig tatuerare.

Karmatarerskanise
2

Om en person tatuerar 15 årigar säger det mig att personen har dåligt med kunder och därför gör det på minderåriga. Seriösa gör det inte på så unga eftersom dom vet att man i tonåren går igenom väldigt mycket förändringar, och det är under dessa år som man förändras mest. Handlar inte om mognad, utan om att vara realistisk.

Ju äldre man blir, ju större är chansen att man behåller "jaget".

Sedan ber jag dig TS att inte svära! Självklart kommer vi kommentera och ge råd då du är så ung som du är. Förstår att du vill nununu, men det ÄR bättre att vänta. Det är inte för att djävlas som seriösa studier har en åldersgräns på 18.