Första tatuering (drop-in).
Det är så att jag har planer på att göra min första tatuering. Jag har tänkt göra den på en drop-in tid då motivet är relativt litet samt att jag inte känner för att vänta flera månader. Så nu på fredag när jag fyller år tänkte jag ta tjuren vid hornen och få det gjort!
Då detta blir min allra första tatuering är jag självklart lite ..nervös och har lite allmäna funderingar kring det hela.
Vad jag har förtått så brukar drop-in tider funger som så att man kommer dit när drop-in tiden "öppnar" och sen köar man, mer eller mindre? Är det något mer jag bör tänka på etc.? (jag har koll på att man ska ha ätit och sovit ordentligt, att man ska vara helt frisk, inte dricka eller dylikt. inte sola solarium, bada m.m.)
Tacksam för alla typer av tips och idéer!
Du bör veta vilket motiv du ska ha. Jag tycker det är bättre att du hade bokat tid. Var bor du?
Här en "man" i sina bästa år.
Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se
Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

Motiv etc. vet jag givetvis. Tidsbokning känns lite "onödigt" då motivet som sagt är litet och kötiderna här i Stockholm ofta är på flera månader (givetvis beroende på vilken studio man väljer).
Jag är själv tatuerad o har alltid bokat tid
Denna gjorde jag för 3 v sen

Bilden går inte att se.
Okej. Det finns ju som sagt två tillvägagångssätt, du har valt det ena och jag frågar om det andra.
jo men det är ju efter smak hur man vill göra
inget är rätt eller fel

Exakt.
får inte upp bilden tyvärr
Det viktigaste är att du vet att studion är bra, att du sett deras verk, att dom är rena och seriösa.

#9 Absolut! Skulle inte drömma av att gå till något ställe jag inte hört gott om/är väl påläst om etc. Men jättebra påpekande, så sant så!
Jag gick en gång till en studio som en polare rekommenderade. Aldrig me. Har aldrig haft så ont. Sa det till honom o fick till svar att det skulle kännas. Nu efter ca 5 år så känner man tatueringen. Han har kört för djupt. Fått ärrbildning .
Jag bor också i Stockholm och har gjort en av mina tatueringar på drop-in. Blev bra! Men jag hade nog tur, jag skulle givetvis kollat upp vilka det var som körde drop-in och vilken stil de hade. Men jag fick en bra kille som jag gillade. Men jag gjorde också bara en liten grej (eller två små är det).
Men som du säger så går man dit när de öppnar och sen köar man, den som snackat först med tatueraren blir först osv osv. Jag satt nog i 4 timmar och väntade för jag blev 3dje eller fjärde i kön. Det tar ju alltid lite tid med tatueringar, förbereda, han ska ha rast, äta, göra det bra osv. Men det var ok, hade ingenting att göra den dagen haha. Men det var ganska kul människor där och väntade så det var mest underhållande haha. Så även om du har ätit innan bör du ha någonting med dig att äta och dricka under tiden. Jag hade ätit innan, men det spelade ju inte så stor roll 4 timmar senare, så ha med dig en liten massäck :)
Får man vara nyfiken och fråga vilken studio du ska gå till? :)
/Jessica
Jag skulle aldrig vilja tattoera mig på drop in jag vill få tiden att prata med dem innan och veta att det blir gjort noga bättre att vänta några månader då än att inte blir bra gjort.
Och efter som detta var din första tycker jag att du ska vänta dem där månaderna så du kan prata med dem mer m.m.
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Är det där med att äta och sova ordentligen så viktigt egentligen om man gör en liten tatuering? :P
När jag gjorde min (ca 3-4 cm bredd och höjd) så åt jag bara frukost och stack och gjorde den, tog någon liten godis kanske en timme innan, men det gick ju finfint iaf. :)
#14 Det spelar ju ingen roll vilken måltid det är, frukost eller kvällsmat, bara man har energi. För en del spelar det ingen roll alls, men för de som lätt blir nervösa, spänner sig och får lågtblodsocker då de inte ätit på några timmar kan det vara viktigt även vid små tatueringar.
Jo, blodsockret jag tänkte på. Är väl individuellt. :)

Om man är van med kaffe så ska man inte låta bli det! :) Min tatuerare bjöd mig på kaffe som jag satt och drack medan hon tatuerade!
Att ha sovit ut natten innan skadar inte då många kan bli uppstressade bara av att höra nålen haha! Så att vara utvilad är ett plus :)