Pierca bröstvårtan
Har varit sugen på att pierca bröstvårtan länge, har läst på en del men är inte superpåläst!
Ni som gjort det - Hur ont gör det på en skala ett till tio, hur gick läkningen och vad finns det för risker?
Jag tycker att det är så snyggt med piercing i bröstvårtan, men det är lätt det ondaste jag gjort i bodymodsväg. Inte skönt.. :S
För mig var det nog en 10. Kändes som när man slår i tån så hårt att man mår lite illa. Den smärtan är ju snabbt övergående men denna smärta var liksom molande så mådde inte bra efter.
Hade den kvar i ca 6 månader. Den läkte aldrig helt och jag var mycket "rädd" om min piercing. Anledningen till att jag tog ut den var att den var tagen snett och jag ville inte att den skulle växa ut.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Håller med JossanH, definitivt mina ondaste! Var inte riktigt beredd på att det skulle göra SÅ ont, och sen var det ju dags för andra bröstvårtan också, usch! Så får nog säga en 10a. Jag satt stel med armarna korsade hela hemvägen för det gjorde så förbannat ont. Men dagen efter kändes det knappat alls, som tur var.
Jag har haft mina i tre år nu, hade inga problem med läkning eller så. Riskerna är väl att den vill migrera, eller att man fastnar i nåt och sliter ut den (AJ!).
Jag skulle säga en 2:a tyckte inte alls att det gjorde ont. Fick en armbåge rakt över piercingen på tunnelbanan hem det kändes kan jag säga men dan efter gjorde den inte ont och läkte ihop snyggt och prydligt väldigt snabbt. Aldrig haft något problem med den heller faktiskt :)
Det där med att slita ut den har jag en kompis som faktiskt gjorde :P hon fastna i dusch kabinen och lyckades dra loss halva. AJ säger jag bara.
I want to be like the patronsaint of reality.
#3 AJJ!
Jag tyckte inte att de gjorde såå ont, visst de gjorde ont i typ 2 sekunder när den feta nålen tröcks igenom men sen va de lugnt. Och när man kommer åt den efter så kan de svida till lite.
Min läkte jätte fint, bara på en månad såg den bra ut och vättskade bara lite men de tar 6till12 månader brukar dom säga att läka helt. Men jag har en kompis som haft problem med sin, att den varar och sånt fortfarande efter 2 år! så de är individuelt hur den läker. Mitt tipps är att ha stav i ett år så den värkligen har läkt och sen om man vill ha ring så kan man sätta i de.
Men va inte rädd för smärtan, vill man ha en piercing så får man ta de haha! =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Visste inte att detta ens fanns på youtube men men det mesta finns där lol
/Fridaybrew
#6 Har sett den där, men var ett tag sedan. Haha, man blir ju rätt avskräckt om man säger så. Men som sagt, är nog ingen idé att vara rätt för smärtan. Alla piercingar gör väl ont på ett eller annat sätt, är nog bara att ta det om man vill ha en!
har du inte gjort den än? =)
Nej har inte gjort det, men om det nu blir så får jag ta och skynda mig att fixa tid! Vill ju få den läkt tills i sommar så man kan bada osv. Någon som vet en bra studio i Sundsvall eller Östersund?
Jag gjorde min i dag!!
Jag var en fegis o gick in på apoteket först o köpte emla salva , la på den o gick o fikade sen.
Efter en timma gick jag in till piercaren då var bröstvårtan o gården bedövade.
Så när hon gjorde den sved det bara till när kanylen gick ut och när smycket gick igenom .
Såå skönt att det inte gjorde jätteont! Jag var så rädd att jag skakade o nu har jag redan bestämt mej för att göra den andra.
Så är ni rädda för smärtan använd då emla bedövningssalva.
Gör det inte ont i efterhand?:)
Man ska inte ha bedövningssalva… .ABSOLUT INTE.
Sen när din hud slappnar av kan bröstvårte smycket vara snett,………… DU BORDE VERKLIGEN LÄSA PÅ FÖRE DU TOG bedövningssalva.
Men vi får hoppas att din inte blev sne.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Hon kanske har läst på..vissa saker kanske inte står överallt?
Man ska alltid informera sin piercare om att man har använt bedövningssalva. De kan neka att pierca dig då. I vissa fall kan bedövningssalvan dra ihop huden lite, och när då det släpper är piercingen lite sne. Händer inte alla, men något man borde vara medveten om.
/Jessica
Jag ringde innan o frågade piercaren ang bedövning då jagf lider av en smärtsjukdom.
Hon rekomenderade just emla salvan!
Så ja jag kollade upp det innan.
Efteråt har jag en varm ngt molande värk som min kropp tolkade som att jag ville amma *S*
När man ammar så blir ju brösten spända o varma , svullna innan man tömmer o så känns det *asg*
Ja Trollskogen du ringde före så han visste om det, han visste att du var bedövad. Men denna trådskapar sa nog det inte i förväg och det är storskillnad!
Men hoppas att din bröst piercing mår bra nu!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Någon bedövningssalva blir det inte här inte, tar inga risker som det tydligen innebär dessutom är jag nog rätt så smärttålig. Blir nog piercing framöver :)
Jag tyckte som sagt att det knappt kändes. Sitter nu och funderar på om man skulle köra på ett kors i bröstvårtan men misstänker att det kan vara lite komplicerat.
Har en bekant till mig som älskar att leka med nålar. Slutade att hon "piercade" mig genom bröstvårtan utan att sätta i smycke då.
Antagligen mycket mindre nål an vad som används av piercare men jäklar…. det kändes
Jag tyckte att det gick relativt bra, gjorde ont en kort stund under geomträngningen och sedan tröck det lite efteråt men heleten så gjorde det inte så ont. Det beror också på vilken smärttröskel man har och dethär var ett tag sen så det är lätt att glömma. Jag blödde dock mycket efter.
Jag blödde inte alls.
Har nu vätskat sej lite men läker bra tycker jag.
Dom där två sekunderna när nålen gick igenom gjorde förbannat ont, skrek rakt ut och när han drog igenom smycket men direkt efteråt dunkade det lite sen sved det och blixtrade så efter var det inget speciellt. Min läkte på två veckor och har haft den i snart 1 och ett halft år och aldrig krånglat :)
Hehe ja du ser vad olika det kan vara jag tyckte typ att det var "skönt" att ta den piercingen :P Men våra läktider är ung samma :)
Skönt vet jag inte, men helt klart värt ;)