Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 4772 ggr
KastKatt
0

Hur lång och vilken diameter, tungstav?

Som rubriken lyder, hur lång brukar en tungstav vara och vilken diameter brukar kulan vara på? Försökt googla fram det men hittar det inte.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

DinJejja
0

Beror ju på hur lång stav man behöver. Och i början är det alltid en längre stav. Kulan kan man ha i olika storlekar med.

Jag har en 12mm lång stav och kulorna är på 4mm.

EmyJ
0

Jag har 12 mm lång och 5 mm kulor.

www.kickemcattery.se

Bowser92
0

Jag har 1,6 x 8 mm stav med 4 eller 5 mm kulor.

Ilya
0

*Tassavtryck*  :)

EmyJ
0

#3, 8 mm?? Det va en tanig tunga du har Flört

www.kickemcattery.se

Allt2
0
KastKatt
0

#1 Har haft stav i tungan sen 06, så det vet jag. Men jag kommer inte ihåg vad som var det ungefärliga storleken. :P

# Alla: Tack! Det var bra att få se så många olika svar så, :)

Greetings.

Legacy Mwari.

DinJejja
0

#7 Ah okej :)

Bowser92
0

#5, Jag har piercingen längre fram så för att slippa skador på tänderna så har jag kortare stav än "normalt".

Karmatarerskanise
0

#9 Nu förstår jag inte. Hur skulle en placering längra fram på tungan förhindra skador? Logiskt sett så ökar ju risken för skador på tänder.

Ilya
0

#10 Jag tror hon menar, att eftersom hon är tvungen att ha staven längre fram på tungan (hon har tydligen kort tunga, därav placeringen längre ut på tungan än normalt) så har hon också en kortare stav än standard eftersom en piercing placerad längre ut på tungan än normalt ökar risken för tandskador (som du själv nämnde).

Om du förstår :P

Kan tänka mig att eftersom hennes Tungpiercing sitter på tungspetsen så är tungan lite tunnare där också, då kan man ha en kortare stav för att också försöka minska risken för tandskador

Karmatarerskanise
0

#11 Ser nu att det var jag som missuppfattade :P

Bowser92
0

#10, Precis det jag menade :) 

#11, det är lätt att missuppfatta :)

Ilya
0

Inga fler med Tungpiercing?!

LillaBenice
0

Jag har men valde att istället för att beställa så gick kag t en affär som säljer piercingsmycken oh frågade.. Han i affären kollade oh så ungefär vilken längd jag skulle ha eller aa han visade.. Jag vet inte riktigt vilken längt eller tjocklek det är men kan ge dig tipset att gå t en affär oh fråga:)

KastKatt
0

#15 Jag tänkte beställa då med en gång, ville inte vänta. men gjorde visst inte det :P

Greetings.

Legacy Mwari.

Namiko
0

Min stav är 14mm och kulorna är på 4 och 5 mm, har den mindre kulan under tungan.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.