Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3981 ggr
Wand
0

Frågor om smiley

Hola! 

Jag har en liten fråga till alla piercingsgalna där ute. Jag har haft massor av piercingar och har studerat piercande och det mesta kring piercings sedan jag var 14 (dvs 4 år) men det är en grej som jag inte riktigt får grepp om.

Hur vanligt är det att en smiley migrerar? Jag ska skaffa denna lilla piercing på min 18-årsdag, men en del jag pratat med säger att de gjort om 2-3 gånger för att den trillat ur efter några månader. Vissa har haft i flera år utan att den rört sig en millimeter.

Vad är det egentligen som gör att det blir såhär? Dåligt läkekött, dåligt tagen piercing eller vårdslöst pillande? Hur har det varit för er?

Tacksam för svar!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

KAGE
0

Ju längre in man tar den ju bättre är det ju. Vissa har väldigt lite hud där överhuvudtaget så lär migrera betydligt lättare då?
Min flyttade sig ingenting, men den gjorde huden på min överläpps insida tjock och den började hårdna, vilket till och med syntes efter ett tag. Inte snyggt! Försökte tre gånger med långa mellanrum men förhårdnaden kickade in varje gång. Fick ge upp </3

/Karoline.

Wand
0

Ja, den ska ju sitta långt uppe, det verkar vara många som gör denna typ av piercing på sig själv, och vid dessa fall så är det ju inte konstigt att de migrerar. 

Det där med förhårdnad i huden låter ju som ärrbildning, men blev det så mycket att det syntes så kan jag förstå att du gav upp!

KAGE
0

Ärrbildning nej, det blev förhårdnat på insidan av överläppen. Alltså inte ens i närheten av själva piercinghålet. Det var smycket som "tuffade till" läppens annars mjuka hud. :'( blev helt förtvivlad när det syntes "utifrån". Var rädd att det inte skulle gå tillbaka, men det gjorde det (alla gånger) när smycket hade varit ute några veckor. Så jäkla synd, mycket rolig piercing att ha annars!

/Karoline.

Wand
0

#3 Jaha, du menar så! Ja, det lär väl "slita" en del på innersidan om man har otur. Himla trist för dig. Jag ska prova och se hurpass bra det går för min när den är gjord, får väl hålla tummarna, haha. Flört

natha-mjau
0

min satt jättebra, inga problem alls.
Hade den i över ett år, sen tog jag ur den. Nu har jag inga problem, ingen ärrbildning eller så.
dock kan nog den dära grejen den sitter i (vad heter det?!?!?!?) vara lite mindre än innan :)

KAGE
0

Min "grej" där man piercar där (har den ett nam eh?) blev betyydligt tjockare av ärrvävnaden. Dubbelt så tjock. Har inget emot det och det stör inte så..
Lycka tiill! Och ät inte äpple innan den läkt. Det gör ont. :c

/Karoline.