Ringar till näsvingen?
Hej jag har en piercing i näsvingen, har just nu en skruv som är 1mm tjock. Funderar nu på att skaffa en liten ring, de flesta ringar jag har sett är från 1.2mm uppåt. Går det att lägga ett så tjockt smycke när jag har haft 1mm tidigare?
Det går jävligt trögt att töja näsvingen, men det går. Jag har dock ring på 1 mm :)
/Jessica
Tack för svaret, tog antagligen fel på måttet, den gick i på första försöket 
Något tips på bra hemsidor med stort urval, som också fungerar att beställa ifrån om man bor i Finland?
Nu vill jag inte ha någon mega ring i näsan utan jag är på jakt efter små nätta ringar
Brukar alltid tipsa om Crazy-factory.com så gör väl det igen då, haha.
De har ganska många små ringar, ner till 0.8 mm tjocka :)
Ja, crazy-factory är bra och billiga! Tog ca 6 dagar för mig att få hem grejerna. Frakt på 50 spänn är helt ok tycker jag när man ser resten av deras priser hehe. Men Barbarella är därifrån jag köpt mina ringar, bara o beställa med rätt diameter så blir den ju inte så stor :)
/Jessica
Brukar ta runt sex dagar för mig med, ibland lite kortare och någon gång nån dag extra :)
Det som är rätt kul är att man kan köpa en bcr t ex på CF och betala frakt på den enda grejen, och det är ändå billigare än vad bara själva ringen kostar på andra ställen. Sjukt egentligen.
Har hört att om man har en för tunn ring så kan den börja vandra/skära utåt. Vilken tjocklek skulle ni då rekommendera. Har hört att man helst inte ska ha tunnare än 1,2 mm om man planerar att ha ring. Stämmer det?
Är nybörjare, så behöver alla goda råd jag kan få 

Jag har en näsring till salu om du är intresserad, den är inte använd. 1 mm tjock och 9 mm i diameter. Silverplätterad.
Tror inte det är några problem med att det vandrar i näsvingen. Vanligare på ögonbryn, navel och liknande placering. Näsvingen är ganska "fristående" om man kan uttrycka sig så. Ett hål rakt igenom precis som örsnibb.
Mvh Ellenfyrkant
Tack för erbju Ellenfyrkant men jag har redan beställt hem lite grejer :)
Erbjudandet* skulle det stå 
#8 Tror inte det är vanligt att piercinga vandrar i näsvningen. Jag har haft 1 mm i ca 6-7 år och den har inte flyttat sig. Men sen tror jag att det finns fler smycken i 1,2 eller 1,6 mm att välja på. Jag har redan töjt min lite då jag var dum och hade ett öronhänge i innan (otroligt smal ring). Men jag skulle inte vilja göra det igen, sjukt jävla segt haha :P
/Jessica
Hur gör man för att töja, om man vill ha ett större smycke? Gör det inte ont?
Jag använde mig av ett annat öronhänge som var lite större än det jag hade, men inte riktigt 1 mm. Det gjorde ont och jag var öm i näsan några dagar. Men jag vet inte, testa att trycka igenom ett 1,2 mm smycke efter du duschat tex och se hur det går! Vet inte om man kan få tag i 1,1 mm smycken. Men testa med 1,2 :)
/Jessica
Tack för hjälpen
Har nu en svart liten 1,2 mm ring, jäklar vad snyggt det blev :D
Härligt att det blev bra! :D
/Jessica