Piercing genital
Tja!
Vill pierca mig mellan benen, närmare bestämt klitoriskappan. Hade tänkt utföra det själv men vet inte vilken storlek på kanyl man borde ha? 1,2?
Någon som har erfarenhet av en genitalpiercing och kanske har gjort en själv? Stött på några problem (tänker mest när det gäller sex)?
Tacksam för svar!
Jag har en i klitoriskappan och det har aldrig varit nått problem. Jag har bara bra saker att säga om min piercing. 
Man ska aldrig pierca sig själv, speciellt inte i de genitala delarna! Det är inte ens alla som kan ha en i klitoriskappan för alla har inte anatomin till det. Gå du till en studio istället och få det ordentligt gjort!
Jennie
Oj jag hade missat att du tänkte göra det själv.
Nej! gör inte själv, tänk om det går galet och du förlorar all känsel i underlivet!
Gå till ett proffs istället. 
Generellt så stödjer vi inte sk. hemmapuleri här på sajten, och jag kan personligen inte göra annat än att hålla med i det #2 säger. För attt inte tala om det där med hygien. Nej, lägg de hundralapparna på en seriös studio, det är det värt :)
Paulina
aldrig själv i underlivet! Jag skulle inte ens göra det om jag var utbildad piercare. Det sitter ändå så pass "illa" till att det lätt kan bli lite svårt att se exakt hur man ska sticka. Plus att tar du i klitoriskappan så kan din kropp reagera med ett ordentligt ryck i benen. Tänk om du sticker fel då?
Tänk om du förlorar känseln… Skulle vara fruktansvärt…
Överlåt det till Någon som kan och gör det på en studio!
Sajtvärd på Iller.ifokus
ok, tack för svaren, då får jag helt enkelt vänta och spra ihop lite pengar, fattiglapp som jag är x)
Ni som har en genital - har den varit "ivägen" vid sex? Har ni kunnat ha sex kort efter ni har piercat er eller hur länge har ni fått vänta?
Man ska helst vänta med sex i alla fall i 4-6 veckor om jag minns rätt, och använda skydd tills piercingen garanterat är helt läkt. Man får ta det lugnt i början också så man inte irriterar piercingen.
Jag har haft genital piercing, något ovanför kappan då jag inte hade anatomin till en vertical hood. För min del var den inte ivägen alls.
Tog ur den för ganska precis ett årsedan.
Jennie
Jag tror inte jag väntade mer än 4 veckor och min piercing, i kappan, har aldrig varit irriterad eller ivägen. Men jag minns inte vad piercaren sa dock minns jag att det är den enda piercingen som , för mig, inte gjorde alls ont efteråt.
Jag har en vch, inte är den i vägen för något :) Däremot så sitter den ju där den sitter så man kan ju behöva anpassa sin teknik något, men inget som inte går att ordna :P
Som sagt; man bör ju vänta tills den läkt av förklarliga skäl. Fördelen med dem är att man har bra läkkött där och det hålls rätt rent "per automatik" så de brukar läka rätt fort och ofta har folk inte heller problem med läkningen heller jämfört med andra piercingar.
Paulina
Jag har också en vch och har inget dåligt alls att säga om den. Den läkte jättesnabbt och jättebra, den har lätt varit min enklaste piercing hittills. Den är inte ivägen vid sex heller, snarare tvärt om.
/Anneli

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min växte ut :/
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se
Nu är den gjord =) eller ja jag har väl haft den i snart 2v nu. Känns som att den redan är läkt (fast det är den ju såklart inte) och känns ingenting. sex har jag inte hunnit ha sen piercingen så får väl se sen om den är ivägen eller så ;)
#12 Grattis! :)
Paulina
Jag har också funderat på att göra en piercing i kappan, men jag har en fråga.
Jag har egen häst och rider en massa, är det någon som vet ifall den är ivägen då eller ifall de inte känns alls?
Det tror jag beror helt på hur man ser ut. För min del hade det t.ex inte alls varit något problem, men jag kan inte svara på hur det skulle fungera med din anatomi. Det bästa är kanske att fråga en piercare om råd.
/Anneli
#14 jag tycker inte att den är ivägen ^^ Jag känner knappt att jag har en piercing där, glömmer bort det med jämna mellanrum x)
#16 Okej :) Hur går de om du liksom hamnar snett i sadeln och dunsar i framvalvet? Jag har unghästar, som kan bli ganska busiga :P
#15 Okej, de har jag gjort. Tack!
Har inte ridigt någon busig häst sen jag piercade mig där så det kan jag tyvärr inte svara på, men det gör ju "ont" att bara gå normalt de första dagarna, det är ju ömt…men 1-2v senare kände jag inte av den alls =)
#18 Okej. Tack så jätte mycket för alla svaren, jag har bestämt mig för att göra piercingen! Längtar tills tiden är bokad! :)
#19 fan va kul! =)
du får uppdatera sen om hur allt gick ^^
Äntligen är min piercing i kappan gjord! De kändes en del när han stack igenom nålen, men sen gjorde de knappt alls ont efter det. Har bara positiva saker att säga om piercingen, älskar den! Och jag har kunnat fortsätta rida utan problem ;)
Jag har haft min ett bra tag nu och det funkar hur bra som helst, glömmer bort att den finns där för den märks inte