Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2295 ggr
ladymiss
0

bör man respektera om...

ens partner inte skulle gilla att man tog en peircing (t.ex. en monroepiercing)? (och verkligen hatar piercingar). Har det problemet.

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Karmatarerskanise
3

Jag hade tagit den ändå. Är min kropp och ärligt talat så behöver man ju inte ha i världens synligaste smycke. Men gjort det hade jag gjort.

ladymiss
0

jo, hade bara tänkt att ha en sån är silvrig liten plopp nära övre läppen men det är tydligen MYYYYYYCKET värre än om jag skulle t.ex. färga håret regnbågsfärgat… -.-

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Karmatarerskanise
0

#2 Jobbigt :/
Men ja, han gör väl knappast slut om du gör den. Han lär komma över det när han märker att det går att vänja sig :)

JossanH
9

Jag hatar att inte vara "överrens" med pojkvännen. Nu händer ju det extremt sällan med min nuvarande sambo, men mitt ex blev inte direkt överförtjust när jag kom hem från Göteborg och hade piercat bröstvårtan.. ;) Men, men, det var ju inte hans bröst det var hål i utan mitt!

Jag gör det jag vill med min kropp. Det är ett plus när sambon är lika peppad som jag på vad som ska göras!

Sajtvärd på Iller.ifokus

WonderfulEuphoria
0

Gör det du vill!

Don't ever let a man control you! (ursäkta überfeminismen men men (a))

Det är din läpp, alltså ditt beslut. Men förstår att det blir jobbigt när pojkvännen inte vill att du gör det. Men det är ju trots allt du i första hand som ska leva med det; och inte han. Vem vet, han kanske ändrar åsikt när han inser att det faktiskt är snyggt på dig? ;) Det brukar oftast vara så vare sig det är partners eller vänner; motstånd i början till de lär sig acceptera. Hade en kompis som hatade idén att jag skulle pierca mig…slutade med att hon stod och skrek av lycka på trotoaren när hon såg hur fin den blev haha.

Hayley
2

visserligen så backar jag med tattueringar eftersom gubben min inte gillar dem, och jag låter han få vara med när jag bestämmer mig för div piercingar MEN det är fortfarande min kropp, även om han säger nej så vet han att risken är stor att jag gör det endå.(Efter varje ny piercing erkänner han endå hur snyggt han tyckte det blev):P

Vill du ha något, så ta det (eller i detta fallet gör deT) och helt ärligt, skulle han lämna dig för en piercing är han inte värd dig endå!

hus-musen
0

Det är din kropp och du gör naturligtvis som du vill, oavsett om du är kille eller tjej!

Men faktiskt, du får ta i beräkning att din partner kanske inte gillar ditt nya utseende, finns saker jag inte skulle vilja att min sambo gör för det skulle vara fysiskt avtändande och oattraktivt. 
Alla gillar vi ju olika.

Qui dormit, non peccat

Gronstedt
0

Gör som du vill, men var beredd på att bil singel om partnerr verkligen inte gillar det.

[FruStein]
0

Vad svårt! Jag har själv inte riktigt det problemet - vi drömmer om framtida "förvandlingar" tillsammans och är väldigt öppna med vad vi drömmer om, fast då i tatueringsväg. Min man har flera piercingar i öronen (jag med) och önskar att jag hade fler än jag har, men jag vill inte det av bekvämlighetsskäl - jag tycker inte om att smycket trycker mot örat när jag ska sova, jag är en sådan som alltid sover på sidan. Det skulle ju verkligen vara jättetråkigt om det bara blev stopp i diskussionen sådär, att nån tycker att "Det är verkligen fel/fult". Jag har en dröm om en halvsleeve och min man är inte jättepositiv till det, men med tanke på motivet jag vill ha och att han vill ha en helsleeve så tror jag att han kommer att värmas upp, så att säga.

Har ni pratat mycket om vad ni skulle vilja göra i framtiden, bodyart-mässigt?

Mischa
2

Man bör ju ta hänsyn till sin partners åsikt och tacka för den, men i slutet är det ditt beslut.

≧◔◡◔≦