Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 4112 ggr
Kebab-Eme
0

Tatuera 16 åring

Shue :D
Jag har en hemma gjord tatuering på min högra axel, jag avskyr den…
Jag har inte fått den gjord med vilje så inte mitt fel att den sitter där.
Nu äre så att jag vet att det inte finns så många som tatuerar folk som är under 18. Jag är 16 och min mor tycker att det är okej att jag tatuerar över den med något annat.
Så finns det någon som ni vet som kan tatuera folk under 16?
Jag har levt med den i snart 3 år och jag pallar inte mer, haha.
Den är liten och har blekts lite men jag stör mig lika mycke för de.

Tack för svar om någon har :D

KöttbulleKorv

Anibaz
0

Tvingade nån dig att tatuera dit den eller vad menar du med att den inte är gjord med vilja?

Det finns ingen lag på att man måste vara myndig, vissa studios tatuerar minderåriga med målsmans tillåtelse. Ring och hör dig för till olika studios i närheten.

Wand
0

Hur kan du ha en tatuering på kroppen utan att den kom dit av din vilja? Jag antar att det är du som suttit stilla medan en klåpare nålat in den i din hud, så jag finner ingen logik i det du säger. 

Det är väldigt få bra tatuerare som tatuerar folk under 18. Min tatuerare är en av de bästa jag stött på inom en 20 mils radie, och jag är hemskt nöjd med min tatuering. Han finns till i Arbrå(utanför Bollnäs, Gävleborgs län).

Men mitt råd till dig är att vänta tills du blir 18 så du kan gå till VILKEN DU VILL i hela landet.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Fridborg
0

Vissa studios tar emot 16-åringar om mamman är med och kan kopiera sitt ID/pass med ett intyg och namnunderskrift och i ditt fall kanske de går med på det lite lättare om du förklarar vad som hänt, men var beredd på att det kan bli svårt.

Kebab-Eme
0

#1 Nä, man kan säga att jag inte var med medvetandet när de hände, så inget tvång eller något sådant. Vet heller inte vem som gjorde det så jag kunde inte fixa en anmälning på det eller något sådant.

Har redan kollat med alla där jag bor (Örebro) men ingen är villig även i vilken situation det är.

KöttbulleKorv

Kebab-Eme
0

#2 Jag hade inget med den att göra, läs #4.
Det är ju inte heller så kul att gå runt med en tatuering jag inte ens ville ha i ca 3 år och sedan vänta i 2 år till, väldigt jobbigt att inte kunna ha kläder som jag vill osv. Linnen tex, vill inte visa armen. Därför vill jag ha det fixat nu.

KöttbulleKorv

Fridborg
0

#4 Tycker du får förklara vad som hände, för att bli tatuerad utan att veta om det låter väldigt osannolikt :/

Kebab-Eme
0

#6 jag har en väldigt dålig bakrund knarkat osv…
Så då är det inte osannoligt att bli det när man ligger helt däckad på en soffa.

KöttbulleKorv

Fridborg
0

#7 Är huvudet dumt får kroppen lida. Du har förhoppningsvis lärt dig något av det. Men, om någon inte vill tatuera dig på 2 år så är det i alla fall en tröst att 2 år i ett fullt liv inte är speciellt lång tid. Det kommer lösa sig, så länge får du väl ha långärmat på dig.

Och tro inte att jag sitter som en moraltant, jag har också ett drogrelaterat förflutet, det är inte det jag menar.

Kebab-Eme
0

#7 jo men om det finns någon tatuerare som tatuerar folk under 18 med målsmans tillstånd så skulle jag ju såklart gå dit.

Jag vet redan vad jag vill ha osv. Så de är bara tatueraren som saknas.

KöttbulleKorv

Inspiration
0

Du har inte funderat på att ta bort den med laser? Så slipper du den och kan börja om helt från början när du fyllt 18.

Vet dock inte om det är något ålderskrav på laser. Tror dock att om du är under 18 behöver du bara ha din målsman med.

[SweetRose]
0

Kollat big slick? De är rätt liberala med åldersgränser och riktigt duktiga

Kebab-Eme
0

#10 Nja inte så jätte sugen på de haha.. Känns bättre att bara tatuera över de så äre klart, även att det fortfarande ändå syns lite när man gjort det? o.o

#11 Inte så jätte sugen på att kolla med dom, min kompis piercade sig i naveln där och fick massa utslag på hela kroppen. Det va förra sommaren och hon har fortfarande kvar dom. Hon hade även haft innan och inte blivit nå utslag, så de va antagligen nåt som gick snett där.. Hmm…

KöttbulleKorv

Fridborg
0

#12 Din kompis kanske ska kolla med läkaren innan hon ger en studio falskt dåligt rykte.

Kebab-Eme
0

#13 Hon har redan varit hos läkaren med tanke på att det gått några månader… Även att det började vid naveln och att hon hade haft innan även att hon har piercingar på andra ställen..

KöttbulleKorv

Fridborg
0

#14 Och vad sa läkaren då? Man borde ju komma med konkreta anklagelser och inte bara häva ur sig.

Det kan mycket väl vara en tillfällig slump.

Kebab-Eme
0

#15 Jag vet inte, jag slänger inte ut mig att man verkligen inte ska gå dit, jag skrev bara att jag inte är så sugen på att gå dit pga det..
Bättre att skriva varför än att bara säga att jag är inte så sugen att gå dit bara för att när dom ändå kanske kan göra det, nu när jag söker en tatuerare som kan göra på folk under 18.

KöttbulleKorv

[SweetRose]
2

Big slick är bland de bästa i Örebro, jag har gjort alla mina där och nästan alla mina vänner med och allt har gått super. Håller med #13

Fridborg
1

#16 Om du inte vet var det var räcker det väl med att säga att du inte vill gå dit?

Att skriva att någon fått en sjukdom/utslag av att gå dit utan att veta vad det är ser jag som onödigt då det kan sänka deras rykte i onödan.

Kebab-Eme
0

Okej ursäkta mig, det va inte meningen…

KöttbulleKorv

Fridborg
1

#19 Som insatt i branschen kan jag informera både dig och alla andra här att du/ni måste ha bra grunder för att häva ur sig saker som kan sänka piercarens/tatuerarens rykte.

I många fall är det rättvist, eftersom det finns många klåpare, men man måste ha kött på benen.

Personligen skulle jag bli förbannad om någon som kommit till mig går runt och säger att man får sjukdomar av mig och sen ba: "Nä det va liksom utslag, h*n gick typ till läkaren men jag kan inte säga vad det är för nåt liksom ba".

I branschen är ett rykte A och O, man har ett ansvar som tatuerare/piercare att sköta sitt rykte, ens rykte är ens eget namn som går runt som en skylt på folks kroppar. Det är tråkigt att många tar så lätt på det och tatuerar bara för att tjäna pengar, inte för att uppfylla sina egna konstnärliga talanger och samtidigt göra folk nöjda med sina egna kroppar.

Har man tagit sitt ansvar är det tråkigt att folk går runt och säger saker om ens person.

Just saying.

Kebab-Eme
2

#20 Det va inte meningen om ni trodde att jag försökte sänka deras rykte. Jag har inte kontakt med den personen så ofta därför jag inte vet vad det va för utslag. Jag tänker bara att det borde varit nåt som gick lite fel eftersom dom utslagen kom precis runt naveln bara dagen efter. Säger inte att dom är sämst eller skit dåliga. Dom är säkert jätte bra på det dom gör, jag försöker inte trycka ner dom alls på något vis. Verkligen inte. Det kan ju alltid vara nåt som går fel och det behöver ju verkligen inte vara deras fel! Jag går heller inte runt och säger att man inte ska gå till dom osv, sa bara vad som hände min kompis när hon gick dit. Som sagt jag säger heller inte att det va deras fel. Kan varit vad som helst som gick fel.

KöttbulleKorv

Fridborg
0

#21 Jag tror inte du menade något illa, jag försöker bara förklara konsekvenserna av vissa saker man skriver på nätet/säger irl.

Cederin
0

Vill bara flika in att jag tatuerade mig under 18, gjorde min hos All-in bodyart med målsmans närvaro/påskrift + bra motivering varför jag skulle göra tatueringen och inte vänta tills 18. (Det handlade om en av mina bästa vänner som gick bort och jag ville föreviga minnet, direkt)

Den studion tycker jag är väldigt bra, han som tatuerade mig var noga med hygienen och riktigt duktig! Han offrade mycket tid just för att min tatuering skulle bli perfekt. Är fortfarande jättenöjd med den och har inte fått några blowouts eller liknande.

Så jag säger bara att det finns ställen! Men de är svåra att hitta.
Just denhär ligger i Årsta, Stockholm.

Medarbetare på Naglar och Hår

Kebab-Eme
0

#23 Gött! Då ska jag försöka åka in dit å checka lite nästa gång jag är i Stockholm! Som är väldigt snart också :D
Tack!

KöttbulleKorv

theraphosa
6

#24 om du ska till stockholm så finns de mååånga studios så de är bara att ringa runt så kommer du säkert hitta någon! Way nott (stavning) i gamla stan kanske skulle göra de, han pratar engelska men är välldigt ducktig! Lycka till.

Och till er andra som inte kan läsa mellan raderna och måste trycka ur henne att hon har hafft drogproblem tycker jag va onödigt. Oh sedan säga "är huvvet dummt får kroppen lida" drogproblem är offta grundat i något värre än bara en "grej" man gör… Om man skriver att man inte va vid medvetande/inte gjorde den med vilja, så fattar men vell att hon inte sov eller hur? De hörde inte äns hit, hon fråga efter studios, så ge svar på de ist.

Fridborg
3

#25 Men seriöst, jag höll också på med sånt i den åldern, hade man inte velat att folk ska uppmärksamma en sån sak behöver man väl inte skriva det så kryptiskt så man anar ugglor i mossen redan första inlägget? Hade räckt gott och väl med att bara skriva att man hade en hemmagjord man inte var nöjd med om man ville undvika uppmärksamheten?

Världen e hård mot en, speciellt på internet.

theraphosa
2

#26 anar man ugglor i morrsen så är de antagligen så eller hur? och vad har de för betydelse HUR hon fick den saken är ju att hon vill täcka den hos nån som vill tatuera en minderårig, hjälp henne ist för att klanka ner.

Ja men varför göra dne hårdare?

gaabriellaaa
0

#26 det var ju faktiskt ni som frågade hur den kunde bli "ofrivilligt gjord", hon skrev ju inte direkt "jag höll på med droger och fick en tatuering på axeln" det första hon skrev.

Fridborg
0

#28 Som jag sa i inlägg 26 att hon inte behövt insuera på ämnet eller nämna något liknande. Det är omöjligt att känna en främmande person på internet, så man får faktiskt passa sig för vad man skriver om man e rädd att bli sedd på ett visst sätt.

Sen hade hon ju inte behövt skriva utan bara sagt: det vill jag helst behålla för mig själv.

Anledningen till att internet blir så hårt är för att folk inte tänker efter innan de skriver

Minrandigalama
0

Jag har inte läst igenom alltin så noga, så om du inte hittat någon så finns det en i Enköping som tatuerar med målsmans tillåtelse :)

Hayley
0

måste bara inflika med ett kanske dumt konstanterade Meeeen, tar du bort tattueringen med laser så ja, det KAN vara så att den syns sen endå fast inte riktigt lika mycket. Tattuerar du över den så kan den fortfarande synas…vet många som tattuerat över sina tattueringar, vissa har gjort det hos "klåpare" och andra hos grymt skillade tattuerare men på de flesta så syns tattueringen fortfarande i vissa ljus och dom "känns" fortfarande när man drar fingrarna över.

Så tänk på att bara för att du tattuerar över den så kan den fortfarande lysa igenom. jag hade hellre rådit dig till att andvända laser några gånger först så den bleknar rejält innan du gör en ny. (vet ju iofs inte hur "stark" den är just nu men endå)

Jag har en som jag ångrar rejält och gjärna vill tattuera över men dom jag har pratat med säger att det kommer bli svårt, för den kommer säkerligen att synas endå och dessutom så är den lite större så det är svårt att få det snyggt gjort.Så jag sitter själv och fundulerar över hurvida jag ska tattuera över den eller ta bort den med laser… =)

PetitePuma
0

Men lägg av Fridborg, alla kan göra misstag och det finns ingen anledning att klaga, gjort är gjort.

Vad är det för tatuering? Om man får fråga :)

Kebab-Eme
0

#31 Den syns knappt, syns lika mycket som när man tar en blyertspenna och ritar ganska så löst, så den syns klart men den har blekts jätte mycket. Så de borde gå att tatuera över.

#32 Det är en så korkad tatuering så de är inte sant haha, därför jag även vill ha bort den så fort som bara attan.
Det står ''E+E''. Den blev till då jag va tillsammans med ett utav mina ex å bara pratade om honom typ. Då tyckte väl någon att det blev tröttsamt eller något och inte orkade säga till och tog tillfället och tatuera in de på min axel.. Yay..

KöttbulleKorv

PetitePuma
0

åh, fyfan…

elli-kleo
0

Lite nyfiken, hur ser din tatuering ut?
lägg gärna ut en bild :P

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Gluskap
0

Har inte läst alla svaren, men har du haft den i 3 år redan så kan du säkert ha den i 2 år till så du kan välja vilken tatuerare du vill gå till!

Kebab-Eme
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på den!
Som sagt den syns vääldigt lite, syns lite mer irl än på bilden men inte så mycket.

Men jag har redan hittat en bra tatuerare! Antagligen så va min killes kusin en tatuerare och har sin studio i Linköping så han kommer göra den på mig! Så den blir förhoppningsvis gjord i mars! :)

KöttbulleKorv

[FruStein]
0

#37 Den blir ju busenkel att tatuera över! ^^

Kebab-Eme
0

#38 Skönt att höra! Färgen jag ska ha över den ska nämligen vara vit och vill inte att det ska lysa igenom.

KöttbulleKorv

[FruStein]
0

#39 Bara vit? Det blir väl en del skuggningar också?

Kebab-Eme
0

#40 Nej,nej. Just färgen över min gamla kommer vara vit, Den kommer vara vit och svart.

KöttbulleKorv

elli-kleo
0

#37 Det där är inte svårt att tatuera över iaf :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

[FruStein]
2

#41 Det blir säkert jättebra! Jag blir glad för din skull att du får en tatuering du kommer att tycka om! ^^

Kebab-Eme
0

#43 De hoppas jag med! Ohja! Den kommer betyda så mycket för mig, haha!

KöttbulleKorv