Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 5196 ggr
ilenna90
0

Arm-tatuering - hjälp :(

Hej allihop, ni verkar vara duktiga på tatueringar här så jag testar att ställa min fråga här eftersom jag nojar så mycket ;)

jag tatuerade insidan av underarmen i torsdags, den är svart med lite vitt i, och ungefär 5x3 cm.

Själva tatueringen gör inte särskilt ont, ömmar bara lite ibland. Och det har inte bildats några sårskorpor. Den sticker kanske upp lite, lite grann, men annars ser den fin ut. Problemet är att jag känner mig så himla spänd i armen. En blandning av träningsvärk och känslan man kan få av att ha sovit på armen, att den är lite bortdomnad. Jag tycker även att den handen är kallare än min andra.

Jag spänner mig nog omedvetet eftersom jag hela tiden undviker att låta armen nudda kroppen, så som den i vanliga fall gör när man går eller bara har armarna hängandes längs sidorna. Men det går liksom inte att slappna av helt, jag drar nog även upp den axeln lite, lite mer.

Det känns jobbigt att ha armen uppe, så vill helst hela tiden vila den mot armstödet/knäet osv.

Det känns som att jag är helt ensam om det här problemet och jag är orolig att det ska vara något fel, typ en bestående spändhet i armen.

Och ifall det nu är så att jag spänner mig automatiskt fastän jag försöker att inte göra det, så är jag nojig över att det inte kommer gå över -.-

Hoppas att någon har varit med om liknande eller har några uppmuntrande ord ;)

som det känns nu så ångrar jag till och med tatueringen.

Reptile-Lovers
0

Man ska inte vara så nervös.

Är det din första?

Jag tror att jag kände efter lite extra på första

Gjorde min 7:de för 3 veckor sen o vill redan ha fler.

smörj in med Helosan så blir det säkert bättre

Har du bild så man kan få se den?

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

JossanH
0

Min första på armen gjorde sjukt ont. Jag kunde inte använda armen normalt för det gjorde liksom ont i muskeln inne i armen.. mycket konstig smärta. Det gick över efter ca en 5-7 dagar.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Reptile-Lovers
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funkar denna?

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

ilenna90
0

#1 nej den andra faktiskt, gjorde den första i nacken. Där spände jag mig också väldigt mycket, men det var för att den tatueringen stramade väldigt mycket.

Den jag gjorde nu på armen gör ju som sagt inte ont, så jag vet inte varför jag känner mig så handikappad med den XD jobbigt när man liksom inte bara kan bestämma sig för att slappna av -.-

jag smörjer med bepanten ganska ofta.

har tyvärr ingen bra bild, bara när den är tejpad och blodig ;)

ilenna90
0

#2 okej vad jobbigt :( jag kan ju liksom använda den utan att det gör ont, det är bara som att kroppen rent automatiskt försöker skydda armen från att röra någonting annat minsta lilla -.-