En hel dag av tatuerande!
Nu har jag äntligen kommit hem. 7 timmars tatuerande blev det idag, sved som fan till och från. Men är sjukt nöjd. Har ingen bild på resultatet så långt, men har en bild vi tog i studion precis innan vi började. Den visar ganska bra vad som komma skall!
Vi blev klara med hela skeppet idag, linjer, skuggning och highlights idag. Nästa gång blir det bakgrund (moln) och vatten. Så ca 2-3 timmar till står på schemat. Fler bilder kommer upp när det börjat läka.
Så här får ni en extremt smickrande bild på mig i tatueringsstolen :)
/Jessica
Wow! Ser fram emot att få se slutresultatet :)
Får man fråga vad detta kalas kommer kosta?
Jag också, haha :) Just nu ser det riktigt bra ut. Men jag ser ut som en falukorv just nu så bilder får vänta.
Absolut. De har erbjudande på studion (Zoi Tattoo Sthlm), så en heldag på 6 timmar kostar 5000 kr. Sen kommer det till lite mer för bakgrund och vattet senare, vet dock inte vad de tar i timpris, tror det är ca 1200 i timmen kanske. Tyckte absolut det var värt det :)
/Jessica
Snyggt motiv på en schysst placering! 
Har en vän som tatuerat sig på Zoi Tattoo och jag gillar dom skarpt! - Dock var hon väääldigt kinkig med att berätta VART hon faktiskt tatuerar sig eftersom hon är såpass nöjd (dno why) men jag lyckades med DITT inlägg faktiskt hitta HENNES tatuering av allas på deras startsida… Haha..
Hennes tatuering:
http://www.zoitattoo.com/wp-content/uploads/2010/09/ellen1.jpg
Samma tatuerare som du använder också va? Ellen Westholm…
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#3 Aah den tatueringen är så grymt jävla snygg! Och ja, samma tatuerare precis :) Hon är jättetrevlig och duktig som fan för att vara så ung.
Och tack!
/Jessica
Aha, har sett hennes tatueringar innan. Duktig tjej!
Priset var helt ok :)
#5 Ja hon är verkligen duktig. Och trevlig, det är ett stor plus! :)
/Jessica
Jääääättefint!!! Och jag är kräsen när det kommer till tatueringar ;)
Assnygg placering och schysst motiv! Hellre göra stora tatueringar än för små.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#7 Tack så jättemycket! Längtar tills det läkt, ska till studion då och ta bra bilder. Så slänger upp dem här också då :)
Jaa stora är lättare att göra mer detaljer osv. Kul, men smärtsamt!
/Jessica
Wooow, ser coolt ut! Ser framemot att se resultatet sen.
#9 Tackar! Lovar o slänge upp så fort jag ser respektabel ut, hehe.
/Jessica
Jisses vad snyggt!!
I want to be like the patronsaint of reality.
Haha, vad lustigt. Jag var inne där medan du blev tatuerad igår, pratade lite med tatueraren och frågade om vägen till en gata i närheten.
Ska dit på fredag, hos samma tjej. :)
Riktigt snygg tatuering!
#11 Tackar!
#12 Haha, ja jag kommer ihåg dig. Tack så mycket! Vad ska du hitta på för kul? :)
/Jessica
Jag har ett par vingar på ryggen som jag vill göra om lite, få till lite mer skuggning, mjuka upp linjerna lite.
Så det är vad hon ska ge sig på :)
#14 Härligt! Ja hon är ju så duktig för att ha tatuerat så kort tid, kul tycker jag :)
/Jessica
Såhär såg den ut dagen efter jag tatuerades, så med lite kladd osv på. Men en helt ok bild för att visa helheten på iaf!
/Jessica
#16 Snyggt :)
ÅÅH så vackert!:D <3
Tack så mycket allihopa!
/Jessica
Men man får ju tänka på att den inte är läkt eller klar. Kommer lägga upp bilder när arbetet går framåt :)
/Jessica
Wow, vilken hjälte du är som klarar så många timmar! Jag klarar max fyra, men skulle väldigt gärna vilja klara längre då jag har rätt stora projekt på gång, ungefär som du.
Supersnygg tatuering och jag älskar placeringen! :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#21 Tack! Men jag hade aldrig klarat det sista utan den underbara bedövningssprayen! Den håller dock bara nån halvtimme och funkar bara där man redan tatuerat innan och någon mm därifrån. Men den hjälpte verkligen sista halvtimmen då vi la highlightsen. Annars pallar jag också bara ca 4 timmar. Aldrig testat bedövning innan, men det var magiskt.
/Jessica
#22 Tack så mycket! Ja jag är nöjd minsann :D
/Jessica
GAAAH! Måste tatuera mig hos henne!!<3 Fyfan vad underbart
#25 Haha ja då blir hon glad! Kolla gärna in hennes andra grejer, hon har gjort så mycket fint!
/Jessica
Härregud vad SNYGG!!! detaljerna va grymma =D Bra stolek och placering på den oxå, ricktigt fint på tjejer tycker jag!
#27 Tack så himla mycket! :)
/Jessica