Ny tagen piercing i tungan...
Tog hål i tungan torsdags (med andra ord är den väldigt färsk) och jag har mailat piercaren med mina frågor men de har helgstängt och behöver lite råd nu.
Dels svullnade det väldigt mycket & är svullet fortfarande vilket antagligen är normalt ;)
Jag dricker mycket vanligt vatten när jag äter för att liksom hålla rent. Efter att jag ätit sköljer jag med koksalt och morgon samt kväll sköljer jag med nån tvätt jag fick med mig hem.
Men det varar pyttelite på undersidan, gör inte direkt ont men varar lite. Efter som att jag övertvättade den jag har i naveln så försöker jag ta det lugnt med denna så morgon + kväll tar jag en topps och doppar i munsköljen och rengör så varet är borta. Gör jag rätt eller ska jag låta bli?
Nått annat jag bör tänka på? Äter mat i den mån jag kan och mycket glass. Hur är det med snusning, är det stort tabu? :o
Det låter för mig som om du tvättar den väldigt ofta. Enligt min erfarenhet är det man får hem med sig från piercaren inte alltid det bästa. Jag körde på Listerine (det finns mycket motstånd mot att använda det men det funkade toppen för mig och alla andra jag känner med tungpiercing) det ca. 1 - 2 ggr/dag och sedan skölja med vanligt vatten efter måltid. Samt försöka att inte småäta eftersom det alltid tar minst en halvtimme för saliven att återställa sig efter man ätit. Om man har dålig saivproduktion finns det goda sugtabletter för ökad salivering på apoteket för en billig peng :) Saliven är ju munnens egen rengöringsvätska.
Jag kan sluta med koksaltet med andra ord (en mindre segerdans gjordes precis).
Har bra salivproduktion (som den sanna dregelmostern jag är) men inte småäta tycker jag låter jobbigt, varför inte liksom? :)
Nja, jag skulle i första hand sluta med det du fått från piercaren, men det är ju bara jag :P
Småätandet gör så saliven fokuserar på att ställa tillbaka sitt PH-värde istället för att skölja rent piercingen och tänderna.
haha nja det vågar jag inte ;) Men kanske skulle våga skölja med listerine morgon iallafall. Men gör jag rätt när jag rengör bort varet eller ska jag ge tusan i det med? :o
Om du sköljer med listerine försvinner det nog av det, annars ta bort det med varmt vatten på en tops eller så. För mycket medel och kemikalier är inte heller bra. Koksalt funkar då med
Okej tack så mycket :D
Jag vet många som körde med listerine oh fick infektion, jag själv använde kolaaltslösning två gånger dag oh sköljde med vanligt vatten efter jag ätit oh hade inte några problem. Vad är det för skölj du fock med dig av piercaren?:)
Okej :) Hm, alkohol borde ju rent logiskt torka ut hålet och i sprickorna som blir samlas bakterier men har noll koll på hur det fungerar i munnen.
Antiseptisk munskölj från Barbarella, kommer fortsätta med den :)
Jag använde mig utav dentan munskölj, gick prima för mig! :O
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
ja körde munsköljen från barbarella 2 gånger om dan å den funka för mig :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Det kan komma lite snusk från en nytagen Tungpiercing - ingen fara så länge det inte ömmar eller är varmt :)
www.kickemcattery.se
#11 Jag fick en stor infektion i tungan. Efter första penicillinkuren som inte hjälpte fick jag hög feber och halsont och fick då en stark antibiotika-kur. Den tog som tur är hand om infektionen…
Jag hade aldrig ont i tungan, den ömmade inte överhuvudtaget och kändes inte varm… ändå bubblade det var ur min tunga mest hela tiden…
Mitt råd till TS, skulle du känna att du inte får kontroll över infektionen (OM det nu är en) så tveka inte att höra av dig till läkare.
Vill inte måla fan på väggen, men var uppmärksam.
Kan ju också nämna att jag faktiskt kunde ha kvar min piercing i tungan… :)
# 12
Det geggar inte mycke och nu knappt något men nu har jag en ny fundering:
Har blivit en grop på ovansidan av tungan under kulan (som kulan skjunker ner i) försvinner detta eller är det bestående?
Gropen brukar försvinna efter ett tag :) Om man har lite kort stav kan man ha en liiiiten grop men just nu har du den för att din tunga har varit svullen..så avvakta en stund så ska du se att det blir bättre.
www.kickemcattery.se
Min grop har inte försvunnit helt.Men tror de beror på att min stav är lite förlång xD
Jag sköljde med koksaltlösning efter varje måltid :)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#16 körde du med koksaltlösning morgon och kväll också? :)
#17 Ja :)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥