Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2543 ggr
Allt2
0

Tungpiercing

Gjorde en Tungpiercing på CALM idag i stockholm. Super nöjd!

De sa att jag skulle rengöra med koksalt/natriumklorid min fråga är ska jag använda koksalt efter varje måltid eller bara skölja med ett glas vatten och hur ska koksaltet smaka om man köper det på apoteket?

Är det någon mer än jag som har känt att det smakar en aning parfym om dom? :s

[mikaela07]
1

Skölj noga med vatten efter varje måltid och tänk på att inte småäta så att balansen i munnen störs för ofta. Läker fortare då : )

Så mitt råd är att bara skölja med koksalt morgon och kväll, om man vill använda det, och vatten övriga gånger.

Allt2
0

Tack!

Allt2
0

Ska koksaltet smaka parfym? Haha

[mikaela07]
0

Inte en susning, har aldrig använt det till varken den i tungan eller mina läppiercingar. Men det låter ju lite suspekt, skulle ju tro att det ska smaka just salt :P

Allt2
0

Smakar salt också! hehe

Ilya
0

Varje gång jag piercat läppen har jag sköljt med koksaltlösning varenda gång jag ätit eller druckit något. Samma med tungpiercingen jag tog för drygt 1 månad sen. Fast med tungpiercingen har jag varit liite slarvigare, har skippat saltvattnet vissa måltider/efter jag druckit något och sköljt med vatten istället.

Bara jag som är övernoggrann när det gäller piercings, går väldigt bra att skölja med koksalt morgon och kväll och övriga måltider skölja med vatten.

Btw, var det inte du som inte kunde göra Tungpiercing av anledningen att tungan var för kort? Eller pga nån annan anledning?

Jag gjorde också min tunga på CALM förresten :)

Och glöm inte visa bild nu! :D

Allt2
0

#6 vad bra tack! Hehe jag trodde det men gick hur bra som helst :) Ja dom var supertrevliga tycker jag ska gå dit i framtiden också!

Allt2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytagen x)