Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 5249 ggr
[cuutiee]
0

Hjälp med tatuering

Hej! Nån som har några tips på te.x meningsfulla/bra citat?

Sen skulle jag vilja ha tips om t.ex nå andra minnes ord man kan skriva om en väldigt väldigt nära vän till mig som jag bort i en tragisk död för över ett år sedan som bara var 18 år när han gick bort.

Hoppas på svar!

Silversak
1

Om jag var du så skulle jag nog först tänka om ni hade någon t.ex. "gemensam" låt som ni båda tyckte väldigt mycket om eller liknande. I låtar tycker jag det finns massor av bra citat. Tycker det är som svårt att ge citat åt dig eftersom de jag har står för mig. :)

OttoIsTheShit
0

ja låt citat är ofta bra;P har hittat en jag älskar. Men kolla igenom lite så hittar du nog något du fastnar för

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Cederin
0

Jag var i en liknande situation när en av mina närmsta vänner gick bort. Jag hedrade honom med ett citat ur en låt som symboliserade våran vänskap, hela det bandet var en sak som förde oss samman redan från början. Så musik är alltid bra att hämta inspiration ifrån.

Medarbetare på Naglar och Hår

Jonanas
0

Ska det bara vara en minnestext? Jag har en barndomsvän som gick bort förra året och jag har funderat på att tatuera in ett gemensamt minne som vi hade och så någon relativt simpel text något i stil med "Även om du inte finns här just nu så lever minnena vidare i all evighet"

Memento mori

[mikaela07]
1

Väl en bild istället, långa texttatueringar blir sällan snygga. För att hålla bra i längden bör texten vara minst 2,5 cm hög i vanligt typsnitt, typ Times new roman. Annars är risken väldigt stor att man tio år senare bara har ett svart streck kvar. Och ska man då ha ett helt citat så blir det ju ganska stort, fast om man vill ha stort så är det ju bra :)

Och ja, detta är något duktiga tatuerare säger. Inget jag fantiserat ihop själv :)

Om ni hade ett gemensamt intresse t ex så kan ju det lätt bli till ett snyggt motiv istället :)

[cuutiee]
0

Helst ingen låttext, t.ex såna citat som du sa jonanas. Och sen e jag ute efter vanliga meningsfulla citat (:

Henrik93
4

"Gone too soon" och en svart/vinröd ros eller något?

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer