tatuering + pälsdjur
jag vet att jag har läst någonstans tidigare att man ska plasta in en ny tatuering ifall man ska vistas bland pälsdjur, right?
men hur länge gäller den 'regeln'?
min tatuering är 8 dagar gammal och jag ska hem till en kompis med hundar på lördag. Är det någon fara då?
Har aldrig hört om det. Har själv pälsdjur och har aldrig haft problem med tatueringarna när dom varit nygjorda
Aldrig hört talas om detta. plasten man har på när man tattuerat sig har man för att undvika bakterier på vägen hem från tattueraren. Bör inte vara någon fara, så oplastad kan du gå dit om du inte ska gnida dig mot djuret där du tattuerats. Eller om det inte är väldigt hårigt i deras soffa etc. mvh
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
okej tack för snabba svar båda två! =D
en av mina bästa vänner är tatuerare och jobbar på en studio i falun och han själv har 3 katter och jag har aldrig hört talas om den regeln xD
så tror nog inte de ska vara nån fara
<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Det man ska akta sig för är saliven, och tex klor som kan innehålla bakterier eftersom det är ett sår som kan bli infekterat.
Är den mer eller mindre läkt så hade jag bara sett till att ha skyddande kläder över.
Qui dormit, non peccat
okej men det ska jag tänka på husmusen! =D
Jag har flera pälsdjur och jag brukar tvätta av tatueringen när jag ser att de fassnat hår på den. Men inget har hänt med den =)