Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2322 ggr
Ratlings
0

Tatuera över ärr?

Hej!
Jag har planer (ja iallafall när jag blir rik) på att tatuera in min ena råttas tassar på handleden. Men jag har haft ett självskadebeteénde så det är rätt ärrigt - går det att tatuera ändå?

// Lise
When nothing goes right, go left!

Araminta
0

Japp det går. kanske inte blir lika snyggt beroende på hur höga ärren sticker upp. Men de ärren blir ju mindre synliga också. :)

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Malinolsn
0

En vän till mig har tatuerat in en text över ärr, så det borde ju fungera? 
Dock kanske någon annan mer kunnig får svara på detta… Oskyldig

Araminta
0

Jag har som sagt tatuerat över ärr jag med (har också haft ett självskadebeteende). och de gick hur bra som helst. :)

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Loveradio
0

Jag har tatuerat över ärr och det var inga problem. Men det beror lite på hur ärren ser ut, hur upphöjda dom är osv. Men gå ner till tatueringsstudion och prata med dom vet jag :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Loveradio
0

Är ärren upphöjda (dvs mycket ärrvävnad) så kan det vara svårt för bläcket/färgen att fastna. Men som sagt prata med dom.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Ratlings
0

Jo det sticker upp olika mycket. :/

// Lise

theraphosa
0

Jag tatuera över ett operations ärr på magen (som stack upp lite) och de vart hur bra som hällst. De svullnar upp när man gör den men nårgra timmar senare går svullnaden bort.

Jag tycker du ska göra de! Men gå till en tatuerare som gjort de förut för de är inte som att  tatuera vanlig hud, som redan nämts så är de svårt att få färgen att fastna. Men om den ska vara svart så är de lätt att komma tillbaka och fylla i och få de jämt =)

Ratlings
0

#7 Ja jag får göra det :) Den ska vara svart :)

// Lise