Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 8994 ggr
nåldynan
1

Knöl under piercingen (näsan)

Hej på er! Jag har en näspiercing som jag har haft redan en tid. Har aldrig haft problem med den tidigare, jag har följt råden jag fått av piercaren och har tvättat två gånger per dag och har däremellan försökt att inte peta för mycket på den. Har nu fått en hård knöl presis där som hålet är, den är lite öm men inte så att det märks om jag inte rör vid den ( i samband med rengöring). Har ringt till piercaren men fick ingen tid fören nästa vecka. Har ni några bra tips på vad jag kan göra tills dess? Hur jag ska hålla det rent och sånt? Eller något annat jag kan tänka på?

nåldynan
0

Jättetacksam för svar, är lite orolig :(

Karmatarerskanise
0

putt

nåldynan
0

Ja verkligen! Please någon måste väl ha något gott råd?

[mikaela07]
0

Låter som ärrbildning, att piercingen läkt utåt.

Fortsätt att hålla det rent bara som vanligt. Känner du att den är någorlunda läkt så ska det räcka att bara skölja i duschen.  Annars, om du är orolig, så rensa med någon typ av piercingtvätt eller koksalt morgon och kväll : )

nåldynan
0

Om det nu är ärrbildning, kommer det att gå bort eller kommer den alltid se ut på det här viset?

[mikaela07]
0

Viss ärrbildning går bort med kortisonsalva har jag hört, vet dock inte hur det kan funka eller hur man vet om man har just sådan ärrbildning. Men vet att det har funkat för flera. Så det är väl bara att testa kanske.

Annars vet jag inte, har inte råkat ut för det själv så kan inte prata av egen erfarenhet.

Fast det borde ju gå att få bortskuret, men det kanske bara blir värre då :s

Wand
0

Det kan även vara en varknöl som kommit i samband med infektion, men om inte piercingen i övrigt verkar vara infekterad så är det nog inte så. 
Ärrbildning låter i sådana fall mer troligt, och så vitt jag vet så är det inte lätt att få bort.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

nåldynan
0

Tack för tipsen. Den har börjat krympa smått av sej själv nu efter att jag har sköljt med saltlösning varje dag :)

[mikaela07]
0

#8 Vad bra! :)