Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2094 ggr
Gabbbee
0

Fråga om tungpiercing!

Vilka risker har ni hört om tungpiercingar? 
Jag har hört att från att man kan dö till att det är helt ofarligt.

Jag är orolig över att min blod artär/ven i tungan är för nära mitten av tungan, mamma har tydligen läst om någon som förblött för att nålen träffade just på den största blodgrejen.

Är det något att oroa sig över tror ni?

Karmatarerskanise
0

Går du till en riktig piercare som vet vad den gör så sticker den inte i den stora ådran. Men skulle det hända så har jag aldrig hört talas om att det skulle vara en pulsåder som man kan förblöda av ;) Däremot lär det blöda en hel del.

Dö kan man ju, men det kan man ju av alla piercingar om det blir infektion och man inte gör något åt det. Men det är verkligen inte vanligt :)

Gör det i en riktig studio, och sköt den som du ska så är riskerna inte så stora.

Ilya
1

Mycket, mycket större risk att dö när du är ute och går promenad isånafall. Trafikolyckor sker varje dag.

Hur ofta dör folk av en Tungpiercing eller en annan piercing? Tillhör nog inte det vanligaste..

Gabbbee
0

1# 2# Okej, tack! 
Jag vet att den största risken är att dö av infektion men det är jag inte orolig över.

Mamma har bara fått mig att nojja, speciellt när jag vet att min blodåder är väldigt nära mitten. haha ^^