Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3119 ggr
Romancelove
0

Min piercing varar fortfarande...?

Hejsan :)

min läpp-piercing varar fortfarande och det är dags att jag ska byta smycke vid denna tid men ska man byta även om det varar?

mamma sa att det kanske varar för att det är irriterat runt för att jag inte har bytit ännu…och det kanske stämmer men jag vet inte :/

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

Wand
0

Om det varar så är den infekterad, och det är ett tecken på att du bör rengöra mer noggrant och ta det mer försiktigt med den. Det finns många som "leker" med sin piercing med tungan/tänderna, det är inte så bra, så om du gör det bör du försöka låta bli. 

Byta smycke KAN vara bra, beroende på hur lång din stav är nu. Men du bör inte byta till en jättekort stav om du ska hålla på med att rengöra en infekterad piercing, för du måste komma åt ordentligt med rengöringen.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Romancelove
0

aha…hmm…jag tror inte jag byter för det smycket är välldigt kort…och jaa tyvär håller jag på med den med tänderna och tungan men det får jag asluta hålla på med…så alltså ska jag tvätta den lika mycket som man gjorde när man precis fick den? :)

Karmatarerskanise
0

Jag hade inte bytat fören det har läkt.

Hur rengör du? Och hur ofta?

Wand
0

#2 Ja, 2 gånger om dagen med koksaltlösning eller liknande, och som sagt försöka låta bli att pilla med den… Flört

Byta smycke är mest bara en lösning om man har en så lång stav att man råkar bita mycket på den (= irritation) eller att det fastnar smuts, t.ex matrester och annat, i staven. Så du kan nog ha den som är i nu om du inte känner att den är i vägen.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Romancelove
0

den är inte ivägen känner jag och jag tror jag börjar hålla på med tädnerna mindre nu xD jag kanske typ biter tag i plattan sen kommer jag på att jag inte ska göra det och låter den vara xD

jag tvättar min efter frukost och sen kanske jag tar godis och jag gillar ju lakrits o det är ju starkt(?) så då tvättar jag lite lätt efter och sköljer med lite vatten på insidan…:) sen så tvättar jag på kvällen :)