Strulig navelpiercing
I början av september piercade jag naveln, på Cypern, kanske inte världens bästa beslut men det kändes som en seriös studio och mannen som gjorde det verkade väldigt van och duktig. Allt var rent och fint. Till en början såg allting bra ut, jag tvättade (och gör det fortfarande) med klorhexidin och var noga med att sprita händerna innan jag rörde vid piercingen. Men efter ett par veckor började den ändå knasa sig och gör så fortfarande, varar och blöder till och från. Jag har provat med att hålla upp med tvättningen och då verkar den må bättre ett tag och läker och bråkar inte men sedan blir det plöstligt sämre igen. Jag tycker att jag följt alla råd som jag fått och läst mig till men det hjälper inte. Nu har jag fått höra från vänner att jag lika gärna kan ta ut den och göra om det längre fram, bl.a. eftersom den blivit lite sned under "läktiden" också… Men jag vill inte gärna ta ut den, delvis eftersom jag hört att det snarare kan göra det hela ännu värre.
Skulle gärna vilja ha lite hjälp så att den blir fin, och iFokus är ju allvetande så jag vänder mig till er ^^
Hanna
Klorhexidin är för starkt, det torkar ut piercingen vilket gör att den lätt blir irriterad. Tvätta med koksalt som du antingen gör själv eller köper på apoteket. Om den ser torr ut kan du smörja med Helosan - INTE vanlig hudkräm. Lycka till!
www.kickemcattery.se
Jag gjorde min piercing som nybliven 14-åring, och den var sned bla. Det var en seriös studio, men något blev väl fel. Den var infekterad i ca 2 år innan jag fick helt ordning på den. Mina andra piercingar har varit så också, olika kroppar läker och tar emot piercingar på olika sätt. Jag har låtit alla mina sitta i ändå, tills de läkt och de är idag jättefina :)
Tack för svaren, då fortsätter jag att pyssla med den så blir den förhoppningsvis bra snart. Ska byta ut klorheidinet mot koksalt också ^^
Hanna
Du kan gärna dränka in bomullstussar och tejpa fast med sårtejp och plastfolie nån timme så drar det ut bakterier och annat snusk :P
www.kickemcattery.se
Tusen tack! Det ser redan mycket bättre ut :)
Hanna
Bra :)
www.kickemcattery.se
Det jag har tänkt på, om man piercar i munnen och det blir typ infekterat då kommer det väl var och sånt äckligt i munnen? :s
Tyvärr ser det inte alls bra ut längre och det verkar som om piercingen börjat komma närmre "ytan", det mycket mindre hud mellan än tidigare… Så jag har bestämt mig för att ta ut den och låta det läka igen och göra om det igen längre fram. Hur lång tid bör man vänta ungefär?
Hanna
Eländiga navel alltså, att den inte ville sammarbeta. Nu plötsligt vet den såklart vad läka innebär och har blivit jättefin ;) Det är himla tomt utan piercingen, trodde inte att jag skulle sakna den så mycket :P
Hanna
Jag känner mig naken utan min i naveln ;) Har ifs haft den i 11 år :P
www.kickemcattery.se
Din kropp verkade stöta ut piercingen, kroppen märker att det är något som inte ska vara där och stöter själv ut det. Vet dock inte om kroppen alltid kommer göra det eller gå med på det senare :/
//Forgetful

Jag har också navelpiercing & när jag tvättar den 2 ggr om dagen blir den irriterad & krånglar! De kan vara så att du är fööör nogrann och att piercingen bara blir irriterad. Använd något mildare att rengöra med. Ta koksaltlösning 1/2 ggr / dag o så kan du "dränka" den i alcolsprit 1 ggr / veckan! :)
Ett vanligt problem många inte tänker på att man faktiskt ofta river upp den i sömnen eller i samband med av/på klädning, detta behöver inte ens kännas! Det märks dock senare för då måste piercingen läka om sig igen. Detta har jag gjort 100 tals gånger känns det som nu… Nu är den dock helt krångelfri och fin men det dröjer nog inte länge tills den rivs upp igen. (haft den i 2 år)
Kan man ligga på mage och sova med en navelpiercing? :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Det kan du absolut, när den är läkt! :)
www.kickemcattery.se
#15 :o har alltid trott att det gör superont.. Det stämmer nog det där med att man lär sig något nytt varje dag :D
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Jag har haft min i många herrans år……..och jag kan göra vad som helst med den, dra hot och dit ;) Så sova på den är inget problem när den är LÄKT! :)
www.kickemcattery.se
#13 Jag har aldrig hört att någon har problem efter 2 år med en navelpiercing… :/ Hoppas den läker för gott snart!!
www.kickemcattery.se