anchor på höften risk?
Har alltid, alltid, alltid velat ha piercing i höfterna, men rädslan för att de ska växa utåt har hindrat mig (och mamma såklart..)
Men så kom jag och tänka på anchor på höften, det borde vara mindre risk, eller..?
Bomba med info om anchor!
Hej!
Självklart så kan en dermal höftpiercing vara ett bättre alternativ än en surface. Men risken finns ju fortfarande att piercingen migrerar eller stöts ut av kroppen.
Alla piercingar kan stötas ut av kroppen om kroppen tror att smycket är en fara typ.
Ett exempel på ALLA piercingar är mitt öronsmycke som stöttes bort!
En helt vanlig piercing i örsnibben liksom.
Men jag tycker inte att man ska vara så rädd för sådana saker, för alla är ju olika skapade. Och det här forumet är ju ganska close-up på historier där det händer. om du förstår.
Jag tycker att du ska göra en/ett par dermals i höften:) Kommer säkerligen se läckert ut!:)
MVH
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Risken att man råkar slita ut en dermal på ett ganska utsatt ställe som på höften (med tanke på kläder som ska på och av och ligger emot) är nog större faktiskt. Men snyggt är det verkligen!
/Anneli
sätter en tass här..
I want to be like the patronsaint of reality.

Ingen ovanlig piercing nu mer, vet flera som har så. Det problem som oftast verkar uppstå är att byxkanten fastnar i dem eller att man ligger på dem. Innan de är helt läkta så kan de bli irriterade av det, men använder man kompress eller annat skydd så är det inga problem.
Grymt snyggt är det iaf!
Qui dormit, non peccat