Att övertala
Nu ligger det till som så att jag har ett litet problem.
Som ni tidigare kanske läst i mina inlägg så accepterar inte riktigt min pojkvän att jag ska pierca tungan.
Jag försöker få honom att förstå att jag alltid har velat göra det.
Idag sade han "Finns det inte något jag kan göra för att du inte ska göra det?"
Nej! Inte ens om min mamma skulle säga upp kontakten pga en piercing så skulle jag inte låta bli. för jag har velat det så länge.
Och jag började argumentera om att jag accepterar att han spelar tv/dataspel fööör mycket. Då kan väl han acceptera mig trots en liten Tungpiercing?
Och jag sade att "om du lämnar mig för att jag piercar tungan är det väldigt dåligt gjort av dig." han sade bara "jaa.."
tillochmed hans mamma sade till honom att det handlar om att acceptera varandra. och räknade upp saker som mamman och pappan inte gillade med varandra.
Vad ska jag göra för att han ska förstå?
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Jag hade personligen nog mest blivit arg om min partner "förbjöd" mig från att göra någonting. Jag hade gjort det oavsett så hade personen i fråga fått tycka vad den ville. Men det enda jag kan tänka mig som du kan göra är att prata med honom och verkligen förklara att du vill det här.
Samma här. Ska försöka få honom att förstå. Och acceptera det.
Det låter som en plan :). Lycka till, hoppas att det löser sig!
Vad är det som gör att han intne vill att du ska skaffa den? På vilket sätt påverkar den honom?
#4 han tycker att det verkar äckligt och onaturligt. Han tycker tatueringar är helt okej. men inte piercings. ologiskt enligt mig eftersom tatueringar inte går att plocka bort.
I tungan är dock bland de mest renligaste piercingarna sålänge den inte är infekterad, just eftersom munnen är självrengörande.
Så kan den faktiskt agera som något extra positivt i andra situationer, om du förstår vad jag menar ;)
I know;) i've heard that. vi får helt enkelt se vad han tycker när jag har gjort det :)

Ni får väl helt enkelt acceptera att ni tycker olika. Alla har olika smak och åsikter om vad som är snyggt.
Qui dormit, non peccat
Jag vet vad du ska säga!
"de finns pluppar me silikon taggar, tänk dig de mot….." ;)
Haha, han kan ju inte säga nej…
Men sen när du har piercingen så kommer han gilla den eller inte äns bry sig för de är ändå inte offta man ser den.