Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 8916 ggr
Aabsolutelyme
1

Grop efter tungpiercing

Jag piercade min tunga för snart 1 vecka sen och jag har en vanlig stav (kort) och inte en läkestav. Varför är för att jag piercade mig hos en vän. Jag har en liten grop efter kulan på ovansidan av tungan. Måste jag byta staven eller lägger det sig när svullnaden lagt sig helt? Och en annan fråga, när bör man kunna äta normalt igen?

natha-mjau
0

Alltså en grop efter kulan kommer du alltid att ha, har det än och har haft piercing i 1år. den försvinner när du tar ur den.

När du kan äta är olika, men om en vecka kan du nog räkna med att börja äta fast föda.

Karmatarerskanise
0

Inte vidare smart att ha en kort stav när tungan svullnat! Eller att låta en vän göra det! Jag föreslår att du bytar stav direkt, så tungan får den plats den behöver. Kan inte förstå varför ni inte köpte en läkestav..

Äta normalt kunde jag redan samma dag som jag piercade mig. Annars brukar det väl gälla 3-4 dagar har jag läst hos de som av olika anledningar inte kan äta direkt. Svullnaden bör i normala fall lägga sig efter en veckas tid.

Aabsolutelyme
0

#2 Min vän är piercare och enligt henne så ska egentligen längden på piercingen inte spela någon större roll, så länge piercingen inte är alltför kort. Vilket den inte är utan jag kan röra på piercingen och det finns ett litet "mellanrum" mellan kulan och tungan. Jo jag kan äta fast föda, det kunde jag efter andra dagen men det tar jättelång tid och får liksom kasta maten åt sidan.

[SweetRose]
0

#1 Det låter väldigt konstigt, jag har haft Tungpiercing i två år och jag har ingen grop alls kvar och det har inte nån av mina vänner som har Tungpiercing heller. Den försvann efter 3 veckor ungefär för mig, den skapas av att tungar är svullen och måste anpassa sig till tungan och sjunger därför in, ska försvinna när svullnaden lagt sig.

#0 Gropen försvinner när det läkt ganska ordentligt och svullnaden lagt sig helt. Ätandet är helt individuellt, jag kunde efter 3 dagar, min kompis efter 3 veckor Tungan ute

natha-mjau
0

#4 okeeej, för min stav är förlång och har en grop efter kulan ändå och har alltid haft:S

Karmatarerskanise
0

Ts; det var du själv som skrev att du hade kort stav och undrade om du skulle byta. Nu plötsligt är den inte kort? :)

En piercare använder lång stav för att tungan ska ha fritt utrymme att svullna (ganska självklart). Så jo, längden spelar roll.

Gropen du pratar om bör försvinna, min gjorde det. Men som #5 skriver kan den tydligen stanna kvar hos en del.

Ilya
0

Jag gjorde min tunga för drygt 6 veckor sen, jag hade fortfarande kvar min grop.

Är det fler än jag som har det? :P

Karmatarerskanise
0

Alltså många har ju en grop under hela tiden som de har åpiercingen eftersom kulan ligger där.

Ilya
0

#8 Ja, man tycker ju det men tänkte på det som #4 skrev. Att det inte "ska" vara så.

Karmatarerskanise
0

#9 Jag skulle vilja påstå att det är individuellt.

Henrik93
0

Precis som #hera säger!

Alla är olika, och våra kroppar anpassar sig individuellt.

Så det är inte fel att ha en grop.

Min pappa (som konstigt nog) har en piercing i tungan har fått som en liten skåra istället för en grop, eller inget alls.

mvh

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[SweetRose]
0

Ja, precis det är individuellt. Sedan kan det bero på hur smycket ligger. Trycker du tungan mot gommen när du sover kan gropen stanna. Suger du på rugrör, röker eller sådant exempelvis så trycks kulan innåt och det kan uppkomma en tillfällig grop eller en som består. Fast den bör försvinna när trycket av kulan försvunnit, gropen bildas ju av att tungan måste anpassa sig.