Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 7680 ggr
mellanslag
0

Piercing i handled eller nyckelben? Hjälp!!?!

Hej! Jag är en 18-årig tjej och undrar vad som är bäst att göra, alltså att pierca sig i nyckelbenen eller handleden, är det någon av dem som är mer riskfyllt, gör ont osv. Sen undrar jag även hur fan det går till? xD och hur mycket ondare det gör än att tillexempel pierca örat, för mer än så har jag aldrig piercat!! ;P

Karmatarerskanise
0

Putt

EmyJ
0

Man kan inte pierca sig i handleden eller nyckelbenet, man kan däremot sätta dit en så kallad skin diver eller dermal anchor - googla så ser du :)

www.kickemcattery.se

StickyKitten
0

#2 Man kan pierca sig i princip var som helst, det handlar ju bara om att sticka hål i huden.

http://www.banglesbodypiercing.com/images/body_piercing_pictures/collar_bone.jpg

Karmatarerskanise
0

#3 Fast picering är för mig någon som går igenom huden. Alltså har ett ingångshål och ett utgångshål. Det har inte tex dermals.

[mikaela07]
0

Fast pierca betyder väl rakt översatt att göra hål?

JossanH
0

Det är klart att man kan pierca sig vart som helst, frågan är bara vilken seriös piercare som gör det. Ofta avråder piercaren att göra piercingar som med största sannolikhet kommer växa ur eller som sitter på väldigt utsatta ställen. Både nyckelben och handled är just sådana ställen där kanske inte alla piercare tar hål. Där emot är det en annan sak om du gör tex en dermal. Men även där finns det de som inte gör dem på de mest utsatta ställena.

Min dröm, i drygt 10 år har varit en piercing i handleden och nu påminde du mig om det ;) har dock bestämt att det nog får bli 2 dermals i sådana fall och förmodligen inte än på länge…

Sajtvärd på Iller.ifokus

EmyJ
0

#6 Det var lite så jag menade, klart du kan sticka hål…du kan säkert ha en i pannan om du så vill ;) Men om man vill att det ska sitta kvar, då lär man göra en dermal :P

www.kickemcattery.se

Cederin
0

#5 Piercing betyder i huvudsak 'genomträngning'. Glad

Medarbetare på Naglar och Hår

Olysios
0

Jag skulla avråda handleden.. både jag och min sambo gjorde en surface och båda vart extremt infekterade och jag har väldigt fula ärr efter den infektionen. Har där emot två dermal vid nyckelbenen och de läckte klockrent så har bra läkkött ändå. =)

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se