Infekterad tatuering
Hej! Det som jag aldrig trodde skulle hända har hänt mig nu.
Infektion i ena tatueringen som jag skaffade i måndags!
Jag har alltid tänkt "Vilken j**a otur man ska ha om man får infektion!"
Så nu undrar jag hur man kan förebygga att infektionen eskalerar till något bedrövligt och fult?
Min kropp hängde inte riktigt med på en förkylning och 2 tatueringar:(
Så snälla hjälp!
Har även haft luftkompress med alsolsprit dränkta bomullsrondeller på sen igår. och den har slutat gegga. Ska jag fortsätta så?
kram kram!
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Jag tror du ska undvika alsolsprit då det torkar ut. Nu borde du hålla den återfuktad och tvätta den med varmt vatten och en parfymfri återfuktande tvål (lactasyd tex) ett par/3 ggr per dag. Smörj med ett tunt läger bephanten så att den inte blir helt torr. Hur ser infektionen ut? Du kan behöva gå till en doktor och kolla upp det.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Just nu är det tjocka skorpor som varar emmelanåt. Och det är ömt när jag rör axelpartiet mycket. Och på vissa ställen i tatueringen Har färgen gått bort helt och där är det rosa/på gränsen till rött. Nu har jag lagt på helosan (som alltid funkat bäst när jag tattuerat mig. Kanske skulle in till sjukan för säkerhetsskull. :/ så att jag inte åker på blodförgiftning eller något :(
du ska inte använda helosan! Du ska använda jukonsalva :/
<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3
Och vad tusan e det? XD alla säger olika "bepanthen, helosan, jukonsalva" allt vD som finns.
bepanthen kan du köpa på apoteket, för mig fungerar den jättebra och jag har använt den på ett x-antal gaddningar nu
. Alla har sina favoriter på salva, bepanthen används på bäbisrumpor så den är skonsam, samt lätt att smörja in.
Tvätta regelbundet, låt lufttorka samt smörj och använd absolut inte alsolsprit. Gå gärna och kolla upp den hos en läkare om den är infekterad - utifall att du behöver pencillin.
Mvh. Silverhuldra
#4 Jag använder och har alltid använt Helosan och det har fungerat utmärkt. Det gäller bara att man ser till att det blir ett tunnt lager.
I am lucky. har tagit en när titt och nu är det bara tjock små ruvor och huden emmelan är läkt, var ner till apoteket och köpte bepanthen och zink och c-vitamin tabletter som kan hjälpa läkningen.
Och dom är inte lika ömma längre.
Tror att det är ganska lugnt nu, och jag har situationen under kontroll.
:)