tattuera skuldra?
Hellu alla!
Jag går i tattuerings planer och funderar på att tattuera mig bak på skuldran. Det som slog mig var att om man har linne och bh kommer ju bandet gå rakt över tattueringen. Är detta något man tänker på? Bör man placera den någon annan stans?
I want to be like the patronsaint of reality.
Det ska inte vara någon fara. Det är nog mest under läkningstiden som det inte är så skönt att ha en tajt behå tvärs över, men det går väl att skippa medan den läker. ;)
Man kan ju under själva läketiden strunta i att dra upp den sidan av BH bandet.
hehehe mina bobis är på tok förstora för att vara lös släppta
Men tänker mig att jag kan ha halterneck under själva läknings tiden :) Men det jag funderar lite på är om det kommer bli typ ett ljust sträck över tattueringe sedan? För att den blir nött där.
Banden skulle behöva sitta snortajt och typ skrapa över huden för att det ska bli nött. Det är nog ingen fara.
BH banden lär inte skava bort färg från tatueringarna.
Ah nice! Tror ni förresten att det skulle se dumt ut då? Tänker göra en fågel och tänker om bandet är mitt för att det kanske ser tokigt ut?
hahaha frågvis javist ^^
Jag tror det hade varit snyggt :) Sedan hjälper tatueraren till med att sätta den så den passar din kropp också :)
Ah skönt att höra!
Ah så sugen på att ta tattuerings oskulden nu..
Gört! :)
#8 Om du är säker på motivet så tycker jag du ska leta upp en bra tatuerare :)
#9 Oh Yes!
#10 Motivet har jag funderat på i ett par år. det är dock ett hypat motiv som jag ska försöka göra till mitt egna. Får väl se hur jag lyckas med det..
hehe nu gäller det som sagt att hitta någon schysst tatuerare oxå. fast det finns ju såklart en del här i sthlm ;)
Jag har en tatuering över skuldran. Eller, nu är det den övre tredjedelen av ryggen, men min första tatuering var just över skuldran. Jag har då turen att utan problem kunna vara utan BH, men att ha en axelbandslös eller liknande skulle kunna fungera. Jag rekommenderar att du förebereder din garderob så att du har många lösa tröjor rena efter att du blivit tatuerad då det kan ömma väldigt de första dagarna efteråt.