Alla stockholmare, se hit!
Någon som känner till Punkt shop i Sthlm? Den lilla trånga alternativa butiken mittemot Mcdonalds mitt i T-centralen.
Jag köpte piercingsmycken där idag, varav två av plastkulorna mer eller mindre gick i bitar så fort jag kom hem och rörde dom för att skruva loss dom.
Nån som vet om man får pengarna tillbaka för det? Dom gick ju i spillror så fort jag rörde dom bara nån timma efter jag köpt dom.
Punkt shop är ju lite speciellt, därav min fråga.
Kvittot är enkelt, står typ inget förutom pris och bank.. inget "öppet köp i x antal dagar" eller liknande..

dom har inte öppet köp har jag för mig :/
Fast nog borde du väl ha rätt till att få ny vara? Eller är dom så pass speciella så att man får köpa saker där på egen risk?
Nepp man får inte byta eller reklamera varor där. Jag har vart med om de där några gånger…. vissa av deras "titan" smycken är inte äns titan, hela min läpp svulna upp, vart varig och röda utslag (är nickel alergisk) men jag fick inte reklamera, gängpaj flera gånger och blingstenar som låsstnat men nej jag fick inte en ny =P
#3 Herrejösses..
Ja, jag säger bara en sak: ALDRIG MER PUNKT SHOP
(!!!)
Men reklamera ska du väl ändå få göra oavsett butikens egna policy. Där har du ju konsumentköplagen på din sida. Det ska nog bara vara att gå tillbaka dit och påpeka att de sålt dig en vara som dem bör ersätta när det är såpass undermålig kvalité.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Bara gå dit och fråga och stå på dig!
Jag tror facktist att de kan komma undna den lagen för de har "rea" skylltar på allt hela tiden, och man fåt ju inte byta rea-varor. Och om du är svensk till utseendet så kommer de troligen skratta dig i ansicktet om du förösker säga nått om att byta… Vilket inte är okej, men så är de!
Jag har börjat köpa smycken på piercingstudios, då vet man vad man får men de är ju inte dyrare.
uppfattningen jag har av stället är köp på egen risk. Det håller så länge det håller. Jag är inte så kräsen med mina smycken på det sättet köper på mig och så får det gå som det går typ.. Bäst är nog att köpa på någon studio i stan..
I want to be like the patronsaint of reality.
#7, Jag tror helt klart att du har rätt i det du skriver men när det gäller ett fabriksfel så spelar väl inte realagar in? För jag skulle nog se det som ett fabrikationsfel om det ramlar sönder direkt, fast med den erfarenheten ni andra verkar ha från nämnda affär kan de säkert skylla på ovarsam hantering.
Låter som TS bara kommer att få stånga pannan blodig om du vill byta, det bästa kanske är att bara ge upp det och vända dig till en annan affär. Tråkigt bara att det blev som det blev.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#9 Ja man tycker ju att dom ska vela reklamera och få ett nytt smycke av tillvärkan, för sin egen skull och rycktet dom får, men sen vet man ju inte vilken tillvärkare dom har och hur serriöst de i sin tur är.
Jag har fått pengarna tillbaka ett par gånger där (mot uppvisande av kvitto). Värt att testa iallafall.
Det finns en ny piercing affär om ni tar trappan upp till höger om punktshop som enligt mig har helt okej priser (ungefär som punktshop) MEN mycket bättre kvalité och urval!
#13 jaha de visste jag inte! vad heter den?
#13 Trappen på den sidan som den där billiga klädaffären ligger?
I want to be like the patronsaint of reality.
# 14 Ehmm… ja du det har jag inte i huvudet just nu hehe men ligger till höger när man kommer upp :)
#15 Ja precis inte på resturang sidan