Vertikal labret.
Jag har gått och blivit lite kär i en hel del bilder på vertikal labret och verkligen blivit jättesugen på att skaffa mig en. Jag har googlat en hel del, men hittar mycket blandad information. Så tänkte skriva ett eget inlägg.
Jag har redan en vanlig labret och undrar i fall det går att ha en vertikal labret ändå? {ska i så fall ta ut den jag har nu}
Så har jag läst att alla inte har 'rätt' läpp för en vertikal labret? Är det sant? Jag tycker jag har rätt liten underläpp. Har också läst att den övre kulan ofta åker in i läppen och gör en 'grop'?
Och så undrar jag i fall det blir ett väldigt synligt ärr efter en vertikal labret?
Tack på förhand!
Har en gammal bekant som haft vertikal. Synligt ärr blev det. Dock har jag höksyn. Haha. Rådfråga en piercare. Dom Har nog mest erfarenhet om vad som funkar eller inte.
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Okej, :} är inte så petig med tanke på de ärr jag redan har runt munnen efter andra piercingar.
Ja, jag får göra det. :}
Heej.
Jag har själv haft en vertikal labret, men fick tyvärr ta ut den.
Men jag har inget ärr alls på själva läppen, men på huden har jag ett vanligt litet ärr. Dock inget jag tycker syns speciellt mycket.
När du har piercingen i så blir där som en liten grop som själva ploppen sätter sig i.
Efter du tagit ut den finns gropen kvar ett tag, men den försvinner helt med tiden :)
Hoppas de var till någon hjälp :)
Okej, tack för svaret. :}
Btw; någon som vet vilken storlek på smycket man får? jag skulle helst vilja ha ett 1,2 mm.
Om jag inte minns fel så fick jag nog 1,6 mm. Inte säker, var ett tag sen. :)
Jag har 1,2 ska byta upp till 1,6 när det är läkt.
Nu ska vi se om jag kan förklara det här förståeligt.
En vän till mig har en väldigt liten underläpp, vilket gjorde att piercaren som hon först gick till inte ville göra en vertikal labret på henne. Men då hon precis tagit ut sin vanliga labretpiercing p.g.a att hon skulle göra en vertikal så ville hon ju verkligen genomföra det.
Hon gick till en annan piercare och han löste då problemet genom att sätta den en aning annorlunda bara, med översta pluppen riktad lite längre bak mot munhålan så att säga. Det ser ut precis som vanligt, men den är formad efter hur just hennes läpp ser ut, så jag antar att det är fullt möjligt om piercaren är duktig!
Jag gjorde likadant med min vertikala, satte den lite sneare än "vanligt" eftersom jag skulle ha fått en grop efter kulan i min överläpp. Min överläpp formar sig nämligen gärna efter piercings i underläppen när jag haft munnen stängd. Min sitter alltså så att man inte ser den översta kulan då jag har stängd mun, men man ser den när jag pratar.
1,6 mm är vanligast.
Hoppas du förstår! 
/Anneli