tragus hjälp!
Funderat massa runt bl.a tragus, hört att man intte kan använda headsettt om man har tragus, stämmer det? Sen, hur lättläkt är det? Krånglar piercingen gärna? Gör det ont och göra osvosv. Bomba med information
Jag använder headset som vanligt, har till mobilen och jag har de minsta plupparna på. Inga problem alls :)
Min läkte väldigt lätt, har dock alla mina piercingar och tatueringar gjort så jag antar att jag har bra läkekött. Det är ju väldigt individuellt, men så länge man sköter den bra så är nog risken att den inte ska läka rätt liten.
Tyckte inte det gjorde ont, enda som var lite äckligt var att man hör så väl när hålet görs. Är ju precis vid hörselingången så det knastrar liksom när brosket trycks genom, haha. Fast det kanske bara var så för mig..
Det är väl som med alla andra piercingar, så länge man sköter den väl och inte utvecklar någon sorts allergi så ska det inte vara några problem :)
Mina tragusar har varit svårläkta men efter det inte krånglat nånting. Tycker du ska vara försiktig med plupparna på headsetet innan det har läkt, ta vanliga lurar istället. Och särskillt ont tyckte jag inte att det gjorde :)
/Christine
Borde skrivit att jag inte använde plupparna när den läkte. Det är nog inte så smart när det blir varmt och kan bildas bakterier.
Antog att du menade när den var läkt :)
Ah under läkningen kan jag förstå :)
Jag använder också headset som vanligt, men min sitter väldigt långt in. Tog med pistol, inte så smart. Dessutom var det ett plast smycke som var för kort och böjdes, fick infektion. Bytte till en labret piercingsmycke och sen dess funkar det fin fint