Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 2455 ggr
kycklingchips
0

infekterad piercing + ärr

Fakta:

Fyra månader gammal läpppiercing som inte velat läka. Äcklig finne bredvid hålet i ca.5veckor (har spräckt, kommit ut både kletig ljus vätska + blod). Halsont, konstaterad streptockoker i halsen och ska börja ta antibiotika.

Fråga:

Går det att påverka så att detta kommande ärr blir något mindre fult?

Kör just nu:  varm koksaltlösning morgon och kväll. (½ tsk salt + 2dl vatten)

Läkare:  rekomenderar mig att ta ut piercingen.

Två piercare: säger att jag absolut inte behöver ta ut den. En piercare pratar om alsolösning, en annan säger att jag absolut inte ska använda det. Jag = förvirrad.

JossanH
0

Börjar du på antibiotika nu så kan du säkert avvakta och bara tvätta piercingen morgon och kväll med koksaltlösning.

Sajtvärd på Iller.ifokus

kycklingchips
0

okidoki, det jag behöver är helt enkelt tålamod, tålamod! ;)   lite småkämpigt, menmen ny vecka med nya tag!

marklar
0

Det är troligen en infektion. Jag har haft så typ 5 gånger på ett år vid min medusa. Ska nog också börja med koksaltlösning

Firren
0

Jag lyckades 3 dagar efter tagen piercing slå min datastols armstöd rakt upp i käften och läppen sprack en bit på insidan, blev infekterat ett tag men med noga tvätt och så så läkte det.

Dock inte särskillt snyggt att jag nästan kan dela läppen i två på insidan av den :P

kycklingchips
0

tålamod hjälpte inte. Jag fick ta ut den. :(