Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1980 ggr
Firren
0

Vad tycker ni?

Är det fel att använda någons idé av en tattuering de har och göra den till sin egen?

Eller är det okej att kopiera en tattuering man hittat på internet?

Tinwe
0

Det är ju helt och hållet skillnad på kopiera och att bli inspirerad. :) Finns nog många som kopierar bilder från nätet att göra. Jag tycker att det är väl roligare att bli inspirerad av ett motiv eller kanske en annans tatuering och sedan göra den mer personlig för just sig själv. :) Kanske lägger man till något, eller tar bort något.. :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Ketang
0

Jag tycker det är helt upp till var och en om man vill göra något som någon annan redan har. Däremot hade jag nog inte uppskattat om jag ex berättat för en kompis om en idé jag har och kompisen åker och tatuerar in min idé… Men att ta en bild på nätet och tatuera är ju egentligen samma sak som att ta en bild hos tatueraren. Förr hade ju tatuerare stora plancher som man kunde titta på och välja ett motiv ifrån. Då kunde man ju få samma som många andra….

Allt måste ju inte vara personligt, eller egen ritat. Min stora tatuering hittade jag på nätet. Nu ändrade jag lite på den iofs, men skillnaden är inte speciellt stor.

Tinwe
0

#2 Åhh, det hade varit så irriterande.. :O Jag har så många planer på vad jag vill göra och jag pratar mer än gärna om dem.. Skulle bli helt förkrossad om någon av mina närmsta vänner gick och tatuerade in mina "drömmar".. :(

Jag håller med dig lite, tycker man att tatueringen är snygg så why not? Men jag personligen skulle aldrig kopiera en tatuering rakt av. :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Firren
0

Precis, så tycker jag med :) Men det finns ju som sagt många som inte kanske är så bestämd på vad man vill ha och hittar en skit snygg bild på nätet eller nått :P

Har nämligen hittat en, eller 2 rättare sagt, som jag jätte gärna vill ha för de representerar för mig exakt det jag vill att den ska, men inte som den såg ut när jag hittade den men med lite ändringar :)

Firren
0

Håller med, skulle aldrig kopiera en tattuering heller.

Säger inte att det är fel though!

Karmatarerskanise
0

De flesta tatuerare hade gjort om bilder från nätet och gjort dom till något eget. En riktig tatueringsartist skulle aldrig kopiera en tatuering rakt av.

Jag tycker det är oerhört fult av människor som kopierar rakt av.

Att inspireras däremot är helt naturligt.

theraphosa
0

Jag har bl.a en stor lotus och den är jag jätte nöjd med och har valt att inte lägga ut bilder av den på nätet för jag vill inte att nån ska kopiera den för den är min, gjord för min höft efter mina önskemål. Skulle blir arg om nån bara tog den och gjorde en likadan… Samma med mina ideer håller jag mest för mig själv för jag vill inte att nån ska ta dem.

Jag tycker de är helt okej att bli inspererad men inte kopiera…För mig är tatueringar nått persolligt, dom behöver inte betyda nått, men att man själv tycker om den och vill ha den på sin kropp förevigt.

[mikaela07]
0

Själv skulle jag inte bry mig om någon kopierade mig, skulle nog snarare bli smickrad. Vill man se ut som någon annan istället för att skapa sig något eget så är det väl upp till en själv.

Däremot skulle jag aldrig kopiera någon annan, för alla resonerar inte som mig och tycker att det är okej, och det får man respektera. 

Det är ju roligare att veta att man är ensam om att ha just den tatueringen, speciellt om man väljer något ovanligare motiv.